فروش اقساطی پژو 405

دنا پلاس دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی است که روی خودروهای قدیمیتر خانواده سمند نصب شده بود و چندان سنخیتی با شکل و شمایل اسپرت این خودرو ندارد. نمای عقب دنا پلاس با وجود چراغهای یکتکه نسبتا بزرگ، شمایلی ساده دارد اما با طرح جلو خودرو چندان هماهنگ نیست. با نگاه کلی به بدنه و با کمی تعمق باز هم پلت فرم بردار بزرگترش (سمند) در ذهن بیننده پدیدار میشود، اما جای نگرانی نیست چراکه ایران خودرو با باز طراحی نمای کناری دنا پلاس سعی عجولانه ایی در پاک کردن ذهن مخاطب از واژه سمند دارد. چه مواردی باعث ابطال گارانتی خودرو دنا و دنا پلاس می شود؟ هر چند طرح کلی شبیه به سورن است اما خطوط و حجمپردازیها و بدنه کشیده باعث شده تا این محصول ایران خودرو شکل و شمایلی اسپرتتر نسبت به دیگر اتومبیلهای داخلی داشته باشد. سپس آن را بیرون کشیده و سطح روغن را بخوانید. ایران خودرو در نظر دارد در آینده موتور TC7 پلاس را زیر کاپوت دنا پلاس توربو قرار دهد که به فناوریهای پمپ روغن متغیر و DVVT مجهز خواهد بود. این خودرو مثل دیگر اعضای خانواده سمند، کابین جادار و راحتی دارد و ۵ نفر به آسانی میتوانند سوار شوند.

سنسور دنده عقب، یک نمونه از تجهیزات ایمنی در سورن پلاس هستند. با ورود درون کابین راحتی صندلیها توجه ما را جلب کرد و میتوان گفت کیفیت و جنس پلاستیک بکار رفته در ادوات داخلی قابل قبول بوده و در سرعتهای پایین نسبت به نمونه قبلی دنا داخل کابین از نظر نفوذ صدا ایزولهتر شده است. وجود عیبهای مونتاژی متعدد و برخی چالشهای فنی باعث شد تا ایران خودرو در سال 1383 سری دوم سمند را با کد SE (نمونه معمولی) و کد LX (با چراغ عقبهای متفاوت و برخی تجهیزات بیشتر) روانه بازار کند. با نگاهی به آگهیهای دیوار متوجه خواهید شد که یک دستگاه دنا پلاس دندهای توربو هماکنون در بازار خودروی کشور حدود ۴۷۵ میلیون تومان قیمت دارد.

دنا معمولی در میان محصولات ایران خودرو و اتومبیلهای ساخت داخل از محبوبیت بالایی برخوردار است و کم است که به همپایی رقبای چینی خود برسد و در حال حاضر نیز در حال تاخت و تاز و جلو زدن از آنها در بازار خودرو ایران است. خودرو دنا به مدت 2 سال یا مسافت 40 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) و خودرو و دنا پلاس به مدت 3 سال یا مسافت 50 هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) به شرط انجام به موقع سرویس اولیه، سرویس ثانویه و سرویس های ادواری شرکت ایران خودرو در برابر هر گونه ایراد ناشی از نقص در کیفیت قطعات و فرایند مونتاژ تحت گارانتی می باشد. دنا پلاس یکی از محصولات زیبا و جذاب داخلی است که با وجود کمبودهایش توانسته در بازار کمتنوع ایران جایگاه ویژهای برای خودش دست و پا کند. زمانی که فیلتر خارج شد، اورینگ قدیمی را هم خارج کرده و محل نصب فیلتر را به کمک یک دستمال نخی کاملا تمیز کنید. در همین رابطه، روز گذشته، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت توضیح داد: اینکه تیبا و سمند تولید خواهد شد یا خیر بستگی به این دارد که دو خودروساز تا چه حد بتوانند ایرادات پر تکرار سازمان ملی استاندارد را برطرف کنند.

گواه این موضوع، آمار بازار خرید و فروش خودرو است. در خرید اقساطی دانگ فنگ H30 کراس خصوصا H30 کراس با توجه به طراحی درخور و اسپورت آن احساس خاصی را به راننده خواهد داد. اما چطور این کار را انجام دهیم؟ برای این کار کاپوت دنا را بالا زده و میله اندازهگیری روغن را بیرون بکشید (این میله در خودروی دنا با موتور EF7 معمولی یا توربو در سمت چپ محفظهی موتور قرار دارد). ساخت گلخانههای تمام اتوماتیک و مکانیزه دراولویت تمام برنامهها قرار دارد. علاوه بر این موارد، در کابین دنا پلاس توربو دندهای و اتوماتیک فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی با طرح توربو و سردنده جدید دیده میشود.

ثبت نام متقاضیان حقوقی ممکن نیست. در برگه ثبت نام، اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن را وارد کنید و گزینه ثبت نام را بزنید. گیربکس این ماشین ۵ سرعته است و نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. طراحی داخلی دنا کاملا یادآور سمند و پژو 405 است که با توجه به پلتفرم مشترک این خودروها، این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست. در سال ۱۳۷۲ مرکز تحقیقات و خدمات خودکفایی ایران که زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود، ماموریت یافت تا پروژه طراحی و تولید خودرو ملی را آغاز کند.

در این مراسم، دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی همراه با رانا پلاس جدید به عنوان اولین خودروهای تولید داخل با گیربکس ۶ سرعته داخلی معرفی شدند. تعمیر ایسیو سمند با توجه به طیف وسیعی از این خودرو یکی از خدمات مرکز فنی آرمان خودرو می باشد. دنا سومین محصول از ایران خودرو است و یکی از جایگزینهای بلامنازع برای سمند و پژو ۴۰۵ به شمار میآید. حسگر و دوربین عقب آپشن دیگری است که میزان ایمنی این خودرو را افزایش میدهد. به طور کلی، میتوان گفت که دنا معمولی در مقایسه با دیگر خودروهای تولید داخل از ایمنی بالاتر و امکانات بهروزتری برخوردار است و میتواند خودروی برون شهری و درون شهری مناسبی برای دو قشر جوانان و خانوادهها باشد هرچند مدل دنا پلاس با طراحی جدید تر و امکانات بیشتر تلاش داشته تا موفقیت بالاتری کسب کند. همچنین استاندارد آلایندگی دنا پلاس جدید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است. دنا پلاس توربو توانسته از طرف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پنج ستاره را دریافت کند و همچنین استاندارد یورو ۵ را نیز اعمال کند. با توجه به کیفیت و مقاومت خوب این خودرو در تصادفات، اندکی زیباسازی ظاهری کمک خوبی به فروش بیشتر پژو 405 میکرد تا قشر جوان نیز به این اتومبیل روی خوش نشان دهند.

و پیشنهاد میکنم اصلا سمت EF7 (دنا ، سمند ، سورن ، دنا پلاس توربو ) نرن چون هرچی درمیارن باید خرجش کنن . ناگفته نماند که اصلاحاتی هم در استخوان بندی پلتفرم اصلی برای دنا اعمال شده است که از جلمه میتوان به نوع قرارگیری و ابعاد ستونهای ماشین اشاره کرد؛ یکی از شکایاتی که بسیاری از دارندگان خودروهای با پلتفرم پژو ۴۰۵ مانند سمند و سورن داشتهاند نوع قرارگیری ستونها بوده است که باعث به وجود آمدن نقطههای کور ناعادلانه میشده است. ناگفته نماند که دیگر اجزای دنا معمولی نیز با تفاوتهایی همراه است. پژو به تولید موتورهای خودروهای فرمول یک برای دیگر تیمها نیز میپرداخت.

برای اینکار درپوش مخزن روغن موتور را باز کنید (این درپوش در سمت راست محفظهی موتور دنا قرار دارد). در این شرایط باید خودرو را متوقف کرده و سطح روغن دنا را بررسی نمایید. در صورت بروز خسارت، شرکت بیمهگر بر اساس شرایط مندرج در بیمهنامه، خسارت وارده را جبران مینماید. از دیگر رقبای چینی سورن پلاس میتوان به آریو دنده ای اشاره کرد که آن هم علیرغم کیفیت نسبتاً خوب و اتاق جادار، بدلیل توقف عرضه، مشکلات خاص خودش را در بحث خدمات و بازار دست دوم دارد و از نظر سطح آپشن هم در نسخه دنده ای (که رقیب قیمتی سورن است) چنگی به دل نمیزند. پژو ۴۰۵ حداقل در ازای هر ۵۵۰۰ کیلومتر کارکرد نیاز به سرویس دورهای دارد. از طرفی، جایگزینی انجام نشد و سمند و پژو 405 همچنان در خط تولید باقی ماندند. دنا معمولی که البته زیباتر از دیگر نسخههای قبلتر تولید شده به دست ایران خودرو مانند سمند و سورن است اما همچنان از پلتفرم پژو ۴۰۵ کمک گرفته است. هوای سرد واکنش درون باتری را کند می کند به همین دلیل است که ممکن است احساس کنید باتری سمند شما در زمستان ضعیف می شود.

دنا پلاس در سه تیپ و با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و توربو و گیربکسهای ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات سایت irankhodro4314 عرضه میشود. یک سال بعد مدل توربو دندهای به دست مشتریان رسید و سال ۱۳۹۹ شاهد حضور تیپ توربو اتوماتیک بودیم. سال 1388 نیز سری جدید از مدل LX مجهز به پیشرانه دوگانهسوز EF7 تحویل مشتریان شد و در سال 1390 شاهد عرضه نسخه بنزینسوز EF7 به بازار بودیم. تحویل و عودت ماشین نیز در تمام شهرها و شهرستان ها امکان پذیر است. این که میگوییم ناعادلانه به این دلیل است که بهترین خودروهای جهان هم بالاخره عامل نقطه کور میشوند و مدینه فاضله در ساخت اتومبیلها هنوز به غایت خود نرسیده است و حضور نقطه کور توجیح پذیر است. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح روغن دنا روی میلهی اندازهگیری به شاخص حداکثر برسد.

این نکته منفی هم با عرضه دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک از بین رفت. با وجود طرح کلی یکسان در مدلهای مختلف، طراحی داخلی دنا پلاس توربو تفاوتهایی با مدل ساده دارد که عبارتند از فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با طرح توربو و نوار قرمز و سردنده جدید. این پیشرانه دارای 4 سیلندر و 1645 سی سی حجم دارد. یکپارچگی جلوپنجره و چراغهای این خودرو به زیبایی کلی طراحی ظاهری این خودرو میافزاید. زمانی که جعبه فیوز خودرو با محدودیت روبرو میشود، باید روی به استفاده از فیوز Mini آورد. دنا سومین خودرویی است که با عنوان خودرو ملی در سال ۱۳۹۳ توسط کارخانه ایران خودرو معرفی شد. بعدها با استفاده از موتور توربوشارژ در دنا پلاس توربو این نقص برطرف شد.

ایران خودرو در طراحی محصولات خود همیشه سعی کرده امکانات خوبی را به مصرف کنندگان ارائه دهد. پژو ۴۰۵ هر ایرادی که داشته باشد یک مزیت بزرگ ارائه میکند و آن تامین قطعات به راحتی نوشیدن یک لیوان آب است. این مدل از انواع مدل های ۴۰۵ به طور محدود وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال زیاد نسبت به نسخههای سدان، ایرانخودرو تصمیم به توقف ارائه این خودرو در بازار کرد. در خودروی سمند عمر این تسمه ۸۰ هزار کیلومتر است که در تایم خود باید تعویض شود عدم تعویض به موقع و پاره شدن این تسمه موجب خاموشی موتور میشود و آسیب جدی به موتور خواهد شد. گنجایش ۵۰۰ لیتری صندوق نیز ظرفیت مناسبی را برای اسباب و وسایل مورد نیاز مسافرتهای خانوادگی دارد که نگرانی مشتریان ایرانی را از این بابت کاهش میدهد. این مدل که اندازهای متوسط دارد و برای رانندگی در جادههای ناهموار مناسب است، در کشورهای در حال توسعه طرفداران زیادی داشت. در سال 1369 بود که پژو 405 برای اولین بار در خیابانهای تهران دیده شد. اولین مدل دنا پلاس هم مثل دنا معمولی از موتور EF7 و جعبه دنده دستی استفاده میکرد اما به دلیل اینکه این مشخصات فنی با ظاهر اسپرت و همچنین وزن این خودرو همخوانی نداشت، بعدها دنا پلاس توربو با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک عرضه شد.

این آپشن مناسب کسانی است که در کل کل های خیابانی شرکت می کنند. در مورد خودروی سمند باتری مناسب که به صورت فابریکی در کارخانه بر روی آن قرار می گیرد 66 آمپر و با قالب L3 می باشد که بسیاری از افراد برای تهیه و تعویض باتری سمند از این باتری یا آمپر بالاتر ولی هم قالب و اندازه آن یعنی باتری 74 آمپر که آن هم دارای قالب L3 می باشد نیز استفاده می کنند. اما این نکته پایانی را نیز مد توجه داشته باشید که لاستیک های خارجی از برندهای معتبر دنیا معمولا برای خودروهای روز دنیا طراحی شده اند، اما عمده اتوموبیل های بازار ایران کیفیت قابل قبول و استانداردی ندارند و چنانچه قصد دارید با پرداخت هزینه بیشتر، تایر خارجی تهیه کنید نمی توانید انتظار داشته باشید تاثیر خارق العاده ای در کیفیت رانندگی خود مشاهده کنید و بهتر است پیش از پرداخت هزینه بیشتر خوب در این مورد فکر کنید. با این حال دنا پلاس توربو جدید قیمت بیشتری از مدلهای قدیمیتر خواهد داشت که باعث میشود مشتریانی با بودجههای کمتر برای خرید خودرو به سمت ماشینهای مثل سورن ELX و سورن پلاس بروند. این خودرو از مزایایی همچون ظاهر جذاب، کابین زیبا، کیفیت ساخت معقول، بازار خرید و فروش پررونق، توان فنی مناسب به ویژه در نسخه توربو و خدمات پس از فروش گسترده سود میبرد؛ با این حال جهش قیمت خودرو صفر و کارکرده در بازار سبب شده تا خرید ماشین دنا پلاس از توان بسیاری از مشتریان بیشتر شود و خیلیها دیگر به راحتی قادر به خرید آن نباشند.