تارا دندهای V3 در بخش فنی نیز همانند نسخه معمولی از همان پیشرانه TU۵P بهره میبرد، اما اکنون گیربکس 6 دنده جایگزین گیربکس 5 دنده شده است. این تغییر باعث کاهش مصرف سوخت و استهلاک پیشرانه به ویژه در زمان حرکت با سرعتهای بالا خواهد شد.
بهمن ریسپکت
آریا که به عنوان کراس اوور جدید گروه خودروسازی سایپا محسوب میشود قرار است نیمه نخست سال 1402 به بازار ایران عرضه شود. مسئولان سایپا اعلام کردند این خودرو به جای پیشرانه توربوشارژ M15TC شاهین به پیشرانه جدید ME16 مجهز خواهد بود. این پیشرانه همان TU۵P است که پژو پارس نیز از آن بهره میبرد.
مدیرعامل ایران خودرو با اعلام این که تولید انبوه هایما 8S در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد گفت تولید 5 هزار نسخه از این شاسی بلند مونتاژی در سایت خراسان در دستور کار قرار دارد. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو امسال به معرض نمایش درآمد به عنوان پرچمدار خانواده هایما در ایران محسوب میشود.
از امکانات هایما 8S نیز میتوان به دوربین 360 درجه، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم نمایش میزان باد لاستیک، نمایشگر لمسی 10 اینچی، آینههای تاشو برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد. این خودرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با 192 اسب بخار و گشتاور 293 نیوتنمتر را به تولید برساند.
تارا دندهای V3 به عنوان یکی از 4 خودروی جدید داخلی قرار است با لقب مجهزترین سدان دندهای به بازار عرضه شود. تارا دندهای V3 از استارت دکمهای، سیستم ورود بدون کلید و سانروف برقی دو حالته بهره میبرد که در نسخه تارا دندهای معمولی وجود ندارند. طراحان کلیدهای بالابر شیشه این نسخه را نیز از کنسول میانی به درها انتقال دادند.
خودروهایی که با عرضه آنها کمی بازار کم تنوع ایران رونق پیدا خواهد کرد. در ادامه با این ۴ خودروی جدید داخلی آشنا خواهیم شد.
سایپا آریا
۵۸۵۸