کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد! / عکس

بعد از این کامیون،مدل‌های ۱۹۲۴ باری و کمپرسی و ۲۶۲۴ کمپرسی در ایران باقیماندند که به تازگی طرح پیش‌فروش آنها هم آغاز شد.

تغییر قدرت پیشرانه از ۲۵۰ به ۳۰۰ اسب‌بخار،استاندارد آلایندگی یورو ۴ ،ترمز جلو و عقب کاسه‌ای و ترمز ضد قفل ABS از تغییرات و امکانات این کامیون هستند.

کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد! / عکس

برای اینکه خسارات وحشتناک ناشی از تصادف به اصطلاح شاخ به شاخ این کامیون کمتر شود،سپر جلویی را ادامه داده‌اند که معلوم نیست از استحکام خوبی برخوردار است یا نه!؟

تولید این کامیون از سال ۱۹۵۹ در آلمان شروع شد و تا سال ۱۹۹۵ برای صادرات ادامه پیدا کرد. مدل‌های سبک‌تر این سری در شهر مانهایم و مدل‌های سنگین‌تر در شهر گاگناو آلمان تولید می‌شدند.

مرسدس‌بنز مایلر در مدل‌ها و نسخه‌های مختلفی تولید شد که به صورت مختصر معروف‌ترین مدل‌ها آن را بررسی می‌کنیم.

مدل ۲۶۲۸ در دو نوع کشنده و کمپرسی در ایران وارد شد.

کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد! / عکس

کامیون سری L مرسدس به سرعت در آفریقا و آمریکای جنوبی و در نهایت خاورمیانه معروف شد. به خاورمیانه رسیدیم. مایلر را از سال ۱۳۳۹ در ایران تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. قیمت سرسام آور بیش از ۳ میلیارد تومان(حدود ۵۷ هزار دلار تا لحظه نگارش این متن!) برای این پیرمرد ۶۲ ساله در بازار این کشور تعیین شده است!

همان پیشرانه OM۳۳۵LA در این دو مدل نصب است.

۵۸۵۸


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1735084/%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86-%DB%B6%DB%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%B3-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3گیریکس ۱۶ دنده در کامیون ۲۶۲۸ ساخت شرکت ZF است.

کامیون ۶۲ ساله‌ای که ۳ میلیارد تومان قیمت می‌خورد! / عکس

امیرمسعود عابدینی: البته مایلر نامی است که در ایران به آن معروف شده است و به طور رسمی همچین اسمی در بین محصولات مرسدس‌بنز دیده نمی‌شود.

حالا قرار است ایران‌خودرو در اقدامی جدید به عرضه مدل ۲۶۳۰ بپردازد. مدلی که آن را هم مرسدس‌بنز گردن نمی‌گیرد! تغییرات ظاهری آن قابل توجه است.

پیکان و پراید و پژو ۴۰۵ بالاخره از خط تولید خداحافظی کردند؛ اما معلوم نیست چه عواملی باعث می‌شوند که تولید این کامیون و امثال خودروهایی مثل نیسان آبی در ایران متوقف نشود.

این موتور مجهز به توربوشارژ است.

کارخانه بزرگ کامیون‌سازی‌ “گروه صنعتی خاور” تحت لیسانس مرسدس‌بنز در سال ۱۳۳۸ در ایران تاسیس شد و در آن زمان جزو کشورهای خاص مونتاژ کننده این کامیون‌ها بود.

استاندارد آلایندگی این کامیون یورو ۲ بود که از لحاظ سازگاری با محیط زیست،نیاز به توضیح ندارد!

پیشرانه OM۳۵۵LA با حجم ۱۱.۵ لیتر و ۶ سیلندر خطی در این کامیون،توانایی تولید ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را داشت.