پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود

شجاعی می‌گوید: هدف این بوده که ضمن حمایت از تولیدکننده و حتی شرکت‌های مونتاژکار، اما خودروها قیمت‌های مناسبی داشته باشد که مصرف‌کننده دچار زیان نشود.

وی در عین حال یادآور می‌شود: راهکار نهایی این است که تا در این بازار مساله واردات حل و فصل نشود و سیاست‌گذاری در رابطه با واردات اتفاق نیفتد، بازار خودرو رقابتی نخواهد شد.

۲۲۳۲۲۵


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1763915/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%AE%D9%86%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87سخنگوی شورای رقابت در ادامه تاکید می‌کند: وظیفه شورای رقابت، قیمت‌گذاری نیست. ما دستورالعمل قیمت را به تنظیم‌گر بخشی که در این‌جا تنظیم‌گر فنی وزارت صمت و سازمان حمایت است، اعلام کردیم. این‌ها محاسبات را انجام دادند و در کارگروه تخصصی خودرو بررسی‌های لازم صورت گرفته است. در نهایت خروجی کار، قیمت‌هایی بوده که اعلام شده است.

مشروح اظهارات اسماعیل شجاعی را (اینجا) بخوانید.

سخنگوی شورای رقابت متذکر می‌شود: اگر ما بتوانیم بازار خودرو را براساس واردات رقابتی کنیم، قیمت‌ها قطعا کاهشی خواهد بود و رفاه مصرف‌کننده نیز تامین می‌شود و خودروسازان مجبور هستند با خودروهای مشابه خارجی رقابت کنند و ارتقای کیفیت داشته باشند. این‌گونه در نهایت رضایت مصرف‌کنندگان حاصل می‌شود.