کاربر دیگری عنوان کرد: تمام عمرم از جلوی چشمانم می گذرد. بدترین قسمت این است که من در حال رانندگی با یک ماشین دست دوم هستم.
علیرضا، کاربر خبرآنلاین تاکید کرد: در صورتی که رانت نداشته باشد و بگذارن هر کس برای مصرف شخصی خود خودرو دست دوم وارد بکنه، باعث کاهش شدید خودروهای داخل چه خارجی و داخلی میگردد.
حال سوال اینجاست که آیا واردات خودروهای دست دوم از نظر شما میتواند زمینه را برای تعدیل قیمتها در بازار مهیا کند؟
جواد، کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: میشه، ولی بهشرط عدم واردات انحصاری!!
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بسیاری از فعالان بازار معتقدند که ریزش قیمت خودرو در روزهای اخیر ناشی از بررسی موضوع واردات خودروی دست دوم است و اجرایی شدن این طرح میتواند به ریزش گسترده قیمتها در بازار متجر شود.
محمدعلی، کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: صددرصد موافق ورود خودروهای دست دوم هستم و برای مملکت و ملت بسیار مفید است؛ به شرط اینکه واسطه ورود خود مردم باشند، نه آقازادهها.
سهیل، یکی دیگر از کاربران تصریح کرد: سوال اصلی این هست که آیا واردات خودرو شدنی هست؟ چون اینکه طبیعی هست که اگه به تعداد کافی و معنیداری وارد بشه، خودورویی که 10 برابر قیمت واقعیش قیمت داره، حتما کاهش قیمت شدید پیدا میکنه و این روی کل بازار اثر میذاره. ولی تجربه نشون داده اینها همش شعار درمانی هست و عملا یا اتفاقی نمیافته و یا چهار تا دونه با هزار داستان وارد میکنند و در نهایت دوباره بازار راه خودش رو میره. واردات خودروهای نو با اون همه سر و صدا در نهایت چند تا وارد شد؟
کاربری متذکر شد: طبیعیه وقتی کالایی وارد بازار بشه و اونو اشباع کنه، باعث کاهش قیمتها بشه.
حسنعلی، کاربر دیگری عنوان کرد: در حالت عادی باید قیمتها بشکند، ولی ظاهرا مافیای خودرو نمیگذارد.
از دیگر سو، برخی نیز منتقد چنین اتفاقی هستند و معتقدند که این اقدام میتواند ایران را تبدیل به قبرستان خودروهای فرسوده کند.
رضا سعیدی، کاربر خبرآنلاین نوشت: به شرطی که قیمت واقعی باشه.
۲۲۳۲۲۵