معرفی پژو 405 GLX با موتور 2022

اتصال سیستم های جدید کارایی های بیشتری را به همراه دارد که در این مورد توضیح داده خواهد شد . این تکنولوژی که اولین بار در صنعت ارتباطات کلامی به کار گرفته شد شهرها و روستا ها را به کمک دو رشته سیم به یکدیگر وصل کرد. نکته اساسی در خرید تسمه این است که حتماً باید به اصل بودن تسمه دقت شود . در زمان خرید باطری جدید برای حودروی خود اسقاطی را که قبلا بر روی آن بوده را تحویل فروشنده دهید. برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید. هرگاه برق پشت آمپر قطع شود و یا ضعیف شود ابتدا سرباتریها را چک کنید اگر مشکلی نداشت باطری را تعویض نمائید. با مشاهده علایم فوق بر روی ماشین پژو ۲۰۰۸ فورا باتری را چک و در صورت نیاز تعویض نمائید. البته در سرعتهای بالا.

این مدلها را خودروهایی با استهلاک بالا نمیدانند و معمولا گفته میشود که پس از ده سال استفاده مسمر به خرج میافتند. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. قسمت کناری این محصول از جنس پی وی سی سه لایه می باشد که به مقاومت و کیفیت این تشک افزوده است . نسخه فول آپشن ایران خودرو ری را مجهز به موتور TC7 پلاس بوده که با ۱۶۴۵ سی سی حجم و استفاده از توربو شارژر، میتواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت را همراه با ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو انتقال دهد. موتور بخار استفاده شده در این خودرو، سنگین بود و حجم بسیاری را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان بسیاری برای گرمشدن، لازم داشت. در مرکز تخصصی برق خودرو، ولتاژ باتری تمامی باتری های نامبرده در بالا از 70 آمپر تا 74 آمپر در برندهای متفاوت با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت موجود می باشد. ازجمله فرمان 2 شاخه مشابه 405 و آرم پژو همرنگ فرمان یکی از بزرگترین تفاوتهای ظاهری داخل این خودرو با سایر 206ها است. فرارو- قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ با یک میلیون تومان افزایش به ۲۶۸ میلیون تومان رسید.

اما نکته دیگر کوچک بودن این هاچبک پنجدر است و انتقال سریع ضربات به داخل کابین و سرنشینان. همچنین بدنه خودرو چندان در برابر ضربات مقاوم نیست. پژو 206 صندوق دارV8 در ابتدا یک مجموعه صندلی بسیار جادار برای در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. فضای کابین پژو 405 از نکات مثبت آن است و فضای کافی را در اختیار سرنشینان جلو و عقب میگذارد. در خصوص فضا سازی هم علیرغم اینکه به واسطه تغییر در ضخامت سقف (برای نصب سانروف)، کابین دنا پلاس اندکی از سمند و 405 کوچک تر شده اما همچنان برای یک خانواده عادی جای کافی را در اختیار قرار میدهد و محفظه صندوق عقب نیز کارآمد میباشد. در این خصوص میتوان به SLX ۴۰۵ با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان در بازار معامله میشود و مدل ELX این خودرو در بازار قیمتی در حدود ۲۲۱ میلیون تومان دارد.

پیچیده شدن قابل ملاحظه فنی و تکنیکی سیستم های الکترونیک خودرو به گونه ای که طبق روال گذشته نمی توان با سعی و خطا در روی خودرو به ماهیت کاری سیستم های مختلف پی برد. یکی از آنها همان ضعف تنظیمات ECU بود که گاها قابل حل هم نیست. بهنظر میرسد که خود شرکت ایران خودرو نیز متوجه این نقطه ضعف شدهاست؛ ازاینرو چند وقتی است که پژو 405 نسخه SLX با سه عدد پشتسری یکپارچه برای صندلی عقب تولید میشود. ضمن اینکه همین ضعف در تعلیق خطر انحراف خودرو در پیچها را بالا میبرد. وابسته شدن اکید کنترل یونیت های موجود در خودرو به دستگاه های عیب یاب استانداردپژو برای پیدا کردن عیب و رفع آن ها. قطعات پژو ۲۰۶ راحت پیدا میشود و تعمیراتش نیز دردسری ندارد. بخصوص که پژو ۲۰۶ در فواصل کوتاهی نیاز به سرویس دارد. افزایش بیش از حد تعداد قطعات الکتریکی و نیاز به آینده نگری : این مطلب در خودرو های ایرانی که اکثرا واجد کسری از ECU های شرکت سازنده هستند کمتر دیده می شود اما با دقت در خودروهایی مانند پژو 607 به این مهم پی می بریم. چنانچه خطایی در یکی از مدارهای خودرو رخ دهد؛ صرفا فیوز مربوط به آن مدار عمل کرده و همانطور که در بندهای فوق ذکر شد، خودرو سمند دارای تجهیزات الکتریکی متنوعی بوده و هر کدام از آنها نیز دارای جریان مخصوص خود هستند.

بالاخره این اتومبیل با تأخیر، در سال 93 به تولید رسید و به جای NX7 با نام دنا در دسترس عموم قرار گرفت. که البته با تلفیق این سیستم با سایر تکنولوژی های موجود به صورت امروزی در خودرو سازی مورد استفاده قرار گرفت. نیاز به ساده سازی بین دسته سیم ها : ساده سازی موضوع مهمی است که حتی در 206 غیر مولتی پلکس با ابداع BSI مورد توجه قرار گرفته است. شاید این امکانات دربرابر خودروی مانند پژو ۴۰۵ یا پراید زیاد باشد اما حتی دربرابر چینیهای همسطح پژو ۲۰۶ نیز حرفی برای گفتن ندارند. افزایش کیفیت و کمیت های عیب یابی : کسانی که آ شنایی مختصری با دستگاه های عیب یاب استاندارد دارند و بر روی هر دو خودروی 206 غیر مولتی پلکس و مولتی پلکس کار کرده اند می دانند که تا چه حد کارایی دستگاه های عیب یاب در روی خودروی مولتی پلکس بالاتر است به گونه ای که تا ریزترین فرمانبرهای موجود در خودرو حتی سوزن آمپر دور موتور را نیز می توان جداگانه تست کرد. 1-STAR: در چیدمان تمام ECU های موجود به صورت جداگانه به ECU مرکزی وصل میشود. به این موارد باید ضعف فنربندی و زود به خرج افتادن آن را نیز اضافه کرد که در تمام ۲۰۶ ها دیده میشود.

این خودرو اما در سرعتهای بالا و مسیرهای مارپیچ خطر چپ شدن و انحراف را به همراه دارد که به دلیل ضعف تعلیق و هندلینگ و طراحی خاص سایت irankhodro4314 بدنه ایجاد میشود. متریال استفاده شده در داشبورد با وجود پلاستیکی بودن ظاهری خوب دارد و بر خلاف دنا تو ذوق نمیزند. اولین مرحله فروش از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شد و متقاضیان ثبت نام خودرو پژو پارس تیپ های پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P، پرشیا سال سفارشی با موتور XU7P و پژو پارس TU5 از طریق این سایت اقدام به خرید خودرو کردند. همچنین، دیگر نام نویسی این محصول از طریق سامانه فروش ایران خودرو انجام نمی شود و طرح های بعدی پرشیا نیز از طریق سایت یکپارچه خودرو انجام خواهد شد. این ECU در واقع سرور شبکه میباشد و اطلاعاتی که بین ECU های دیگر رد و بدل می شود را منتقل میکند. تمامی ECU ها در هنگام ارسال و دریافت اطلاعات توسط ECU دیگر قادر به مشاهده اطلاعات روی گذرگاه داده ها ( که شامل دو سیم اطلاعاتی به هم پیچیده است ) می باشند و از این طریق می توانند اطلاعات مربوطه را ارزیابی نموده و در صورت مرتبط بودن با اطلاعات از آن استفاده نمایند.

اما با توجه به مسایل بالا و افزایش قیمت قطعات مصرفی دستمزد بالا سعی بر کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت خودرو خودرو سازان رو به یکی از موارد موجود که همان لزوم ساده کردن سیم کشی موجود خودرو و ارتقا این سیستم برای به کار گیری منابع مصرف کننده در خودرو معطوف کرد. در میان استاندارد های بالا CAN از موفق ترین آن ها به حساب می آید و بیشتر خودرو سازان از این استاندارد بر روی محصولاتشون استفاده میکنند. برخی از این رقبا خوش رنگ و لعابتر، با امکانات رفاهی بیشتر و ویژگیهای فنی بهتری هم هستند، اما واقعیت این است که مردم ایران خاطره خوبی از پژو پارس دارند و تجربه کاربری شیرینی را با آن ثبت کردهاند. گارانتی رنگ: خودرو دنا و دنا پلاس ایران خودرو به مدت 36 ماه از زمان تحویل به مشتری دارای ضمانت رنگ و بدنه می باشد.

پیش از انجام ریمپ ، سوییچ استپ ترمز خودروی شما بررسی یا تعویض می گردد. نیاز به آموزش های طولانی مدت و کلاسیک برای فراگیری سیستم و یادگیری چگونگی انجام تعمیرات. دیماه ۱۳۹۵، دنا پلاس در کنار پژو ۲۰۷ صندوقدار رونمایی شد و بعد از آن دناپلاس توربو نیمه دوم سال ۹۶، با موتور پرقدرت مجهز به توربوشارژ توسط ایران خودرو عرضه شد. که قرار بود خودرویی جایگزین برای پیکان باشد در سال 1381 عرضه شد که البته به دلیل هزینه ی زیاد طراحی و تولید این هدف محقق نشد و قیمت سمند بالاتر رفت. این عامل در خودرو های پژو که رقم آخر آن ها به 6 و 7 و در آینده به 8 ختم می شود به خوبی استفاده شده است که در مورد آن بحث خواهد شد . توسعه سیستم های مختلف در خودرو با استفاده از یک متدولوژی مشترک. نیاز به تعویض یک قطعه گران قیمت مانند BSI یا COM 2000 به دلیل وجود یک عیب کوچک. درواقع تعمیر پژو ۲۰۶ برای تعمیرکار به دلیل فضای کم موتور و قطعات کار سختی است و درنتیجه حقالزحمه تعمیرات آن بلا خواهد رفت. افزایش کیفیت ، راحتی و ایمنی : این فاکتورها دنیای جدیدی را پیشاروی خودرو ها باز می کنند که در سیستم غیر مولتی پلکس یا به سادگی قابل استحصال نبودهو یا در صورت امکان ، به چندین ده متر سیم نیاز است .

در حالی که در سیستم جدید تنها کافی است سفارش قطعه ای داده شود که بتواند طبق استاندارد شبکه اطلاعات خود را وارد خودرو کند. لزوم تغییر و ارتقای کیفی آنها تا بدان جا مهم است که اگر نگاهی گذرا به میزان تراکم وطول آنها در خودرو ها داشته باشیم خواهیم دید که حجم و وزن عمده ای از خودروها را دسته سیمها تشکیل می دهد. به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت تارا صفر دنده ای در بازار آزاد ۴۰۰ میلیون اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون گران شده است. ایجاد حالت اتوماتیک در برف پاک کن های عقب در هنگام وقوع همزمان دنده عقب و باران. سنسور باران و سنسور روشنایی . چند آپشن کوچک مثل نمایشگر دمای محیط، مانیتور بزرگتر با GPS و نویگیشن، شیشههای جانبی مجهز به گرمکن با قابلیت آنتی ترپ، شیشه دودی عقب، دیلایت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل کابین و فناوری روشنایی موقت برای مکانهای تاریک به این نسخه اضافه شده است.

سمند ال ایکس از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۰ با پیشرانه XU7 پژو ۴۰۵ به دست مشتریان ایرانی میرسید، تا آنکه پس از طراحی و ساخت موتور ملی، این خودرو در سال ۱۳۹۰ به پیشرانه EF7 بنزینی نیز مجهز شد و در حال حاضر تولید آن ادامه دارد. پژو ۴۰۵ ساخت کشور فرانسه، نسل پنجم از سری چهار (سدان متوسط) شرکت پژو است که در سال ۱۹۸۷ تولید آن شروع و در سال ۱۹۹۶ در اروپا تولید آن پایان یافت. در نتیجه نمیتوان توقع امکانات بهروز و مدرن را از آن داشت. این امکانات نهایتا با آینههای جانبی برقی همرنگ با بدنه، بلندگوهای جانبی روی در و چراغ مشایعت تا درب منزل تکمیل میشوند.

در نمونههای اتوماتیک افت شتاب و سرعت پژو ۲۰۶ آزار دهنده و مایوسکننده است. Aو دو مدل استاندارد اروپایی ( EN ) و ژاپنی ( IIS ) طی سالیان متوالی برای انواع باتریهای خودرو، نشان دهنده اهتمام اين شرکت به خواسته ها و الزامات قانونی می باشد .باتری 74 آمپر اتمی واریان نیز یکی از محصولات با کیفیت این شرکت است که برای خودروی سمند پیشنهاد میشود. در آخر به خطاهای نرمافزاری مدلهای جدیدتر پژو ۲۰۶ اشاره کرد که به دلیل تنظیمات نادرست ECU ایجاد شده و خطاهایی در سنسور دور موتور و در نتیجه بالا رفتن دور موتور، گاز نخوردن خودرو به دلیل خطای دریچه گاز، نقص عملکرد کمپرسور کولر و خطای کوئل را به دنبال دارد. گواه این ادعا کلیپ داینو تیون دناپلاس EF7 با ایسیو EZU می باشد که در ویدیو زیر ملاحظه می فرمایید. بنابراین تا اینجای کار هم با خودروی ایمنی مواجه نیستیم. پدال ترمز باید نرم و روان باشد چرا که ترمز به ایمنی مربوط میشود و به وسیله آن ماشین کنترل و متوقف میشود، بنابراین اگر مشکل داشته باشد، خطرناک است. تولید این خودرو در سال ۱۳۸۳ متوقف شد. پژو ۲۰۶ خودروی تولید سال ۲۰۰۰ است. از سوی دیگر اما استفاده از موتور TU5 در پژو ۴۰۵ SLX موجب کاهش قابلتوجه مصرف سوخت نسبت به مدل GLX شده است درحالیکه مشکلات واشر سر سیلندر موتور XU7 نیز در این موتور کمتر دیده میشود.

پژو ۲۰۶ در نمونههای وارداتی و البته نسخههای مونتاژی سالهای اول کیفیت ساخت بالایی داشتند. اصولا در هنگام برخورد اول با سیستم الکترونیک خودرو پژو نیز اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب می کند دسته سیمها وتعداد زیاد سیمهایی است که قطعات مختلف برقی را به یکدیگر متصل می کنند. تکنولوژی مولتی پلکس راه حل کامل مناسبی برای حل این معظل بود که علی رغم پیچیدگی نسبتا زیاد تئوریک به درستی و تا حد امکان موجب کاهش میزان استفاده از سیم های متعدد در خودرو می شود. وقتی این قطعات خراب میشوند احتراق به درستی انجام نمیشود و ولتاژ معینی به سیستم نمیرسد و در نتیجه ماشین روشن نمیشود.