رله دوبل و علائم خرابی آن

ولی در کل در مقایسه با سایر محصولات همرده داخلی، کابین خوبی دارد. طراحان نه تنها کامل طراحی مدلهای قبلی را از بین نبردهاند بلکه بخشی از آنها را نیز با کمی تغییر حفظ کردهاند؛ به عنوان مثال غربیلک فرمان سمند سورن پلاس شباهت زیادی با فران دنا دارد زیرا جلوه بصری بهتری در مقایسه با دیگر فرمانها دارد. در یک جمع بندی کلی، میتوان گفت که دنا معمولی در مقایسه با دیگر خودروهای تولید داخل دارای ایمنی بالاتر و امکانات بسیار به روزتری است. تمامی تیپ های دنا از پیشرانه معروف ملی EF7 بهره می برند که در تیپ های دنا معمولی و دنا پلاس این پیشرانه تنفس طبیعی بوده و در تیپ های دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک این پیشرانه به توربوشارژ مجهز شده است. دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس معمولی تغییراتی قابل توجهی داشته نظیر تغییراتی در ظاهر خودرو که به زیبایی آن کمک کرده، ایمنی و تجهیزات بالا، همچنین برخورداری از موتور پرقدرت مجهز به توربوشارژ که باعث شده دنا پلاس توربوشارژ به عنوان محصولی متفاوت، مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. در را که بستم ماشین بهآرامی استارت خورد و صدای اندک موتور توجهم را جلب میکند. اکثر ماشینهای خارجی توسط جرثقیل و ماشین برها سرقت میشوند .

پشت آمپر نیز طراحی جدید و بروزی دارد که نسبت به خودروهای قبلی تغییر مثبتی قلمداد می شود. تعجب میکنم و به صفحه آمپرها نگاه میکنم، آمپر آب ماشین روی قسمت قرمز است، بلافاصله ماشین را خاموش میکنم و روی کاپوت، آب یخ میریزم، سپس ماشین را روشن میکنم، مشکل حل شده بود. در ایم صفحه میخواهیم هزینه رنگ کامل خودرو را برای انواع خودروهای داخلی و خارجسی بررسی کنیم. شرکت همچنین از من خواست فوراً برای انتخاب رنگ به نمایندگی مراجعه کنیم. خودرو دنا سومین خودروی ساخت کارخانه خودروسازی ایران خودرو است که جایگزین بسیار مناسب برای پژو 405 و پژو پارس است. تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. از سیم های داخل درب راننده، پشت کلید بالابر استفاده کنید.

گیربکس خودرو دنا با پیروی از دیگر سدانهای ایرانی به صورت اتومات طراحی شده و از قدرت مناسبی برخوردار است. البته مدل توربوشارژ و اتومات آن کمی متفاوت است. برای تأمین تقاضای بازار ایران خودرو با اعمال تغییراتی در طراحی داخلی و اضافه کردن کیسه هوا باعث شد تا این خودرو به سرعت طرفداران خود را پیدا کند.در طرح خرید اقساطی پارس سال خانواده پژو پارس دارای اهمیت خاصی است و با دو موتور XU7 و TU5 در دو مدل سال و سال دو گانه سوز، اتومات و LX تولید می شود. البته بهواسطه ی سرعت باد، هیچ صدایی از موتور به گوش نمیرسد. سیستم صوتی این خودرو به صورت مولتی مدیا است و برای استفاده از کابل LAN، AUX، Bluetooth و فلش USB هیچ مشکل و محدودیتی ندارید. غربیلک فرمان به صورت 4 شاخه طراحی شده که کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل را نیز در بر گرفته است. هم چنین بر روی این چراغها دی لایت هم به صورت استاندارد بر روی ماشین دنا پلاس تعبیه شده اند. تولید نمونه برقی ری را نیز در برنامه این شرکت قرار داشته و در مراحل بعدی تولید هم خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب میشود.

پژو 405 در مدلهای مختلفی عرضه شده است اما در تمامی این مدلها دو نکته اساسی ثابت همیشه حائز اهمیت است و آن واشر و سر سیلندر و تسمه تایم میباشد. چادر ماشین چهارفصل پژو 405: از مهمترین ویژگیهای چادر پژو 405 برند چهارفصل: ساخته شده از پارچه بافته شده با لایه کوت شده (مشمعی) می باشد.(پشت و رودار) چادر چهارفصل طوری طراحی شده است که کاملا خودروی پژو 405 شما را پوشش میدهد.(رکاب و نیمی از لاستیک). در حالی که باتری سمند از نظر فنی دارای آمپراژی است که میتوانند شما را بکشند، ولتاژ داستان متفاوتی دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت اینتکس تهران از دیگر محصولات سایت دیدن کرده و برای خرید تشک بادی داخل ماشین با تلفن های این مرکز تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند . خودرو دنا معمولی در میان محصولات ایران خودرو و ماشین های ساخت داخل از محبوبیت و طرفداران بسیاری برخوردار است.

در کل خودروی دنا از نظر فنی همان سمند سورن است ولی از لحاظ امکانات، زیبایی و حتی کیفیت در سطحی بالاتر از بقیه ماشینهای ایرانی قرار دارد. برای مدیرانی که به دنبال کنترل ماشینهای خودشان هستند بهترین انتخاب فقط ردیاب دلتا میباشد . فاضلی میزان تسهیلات بانکی برای هر دستگاه وانت فرسوده را حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۶ درصد و – کرایه ماشین سمند تهران – اقساط ۴۸ ماهه عنوان کرد. این موضوع به آسودگی خیال برای مخاطب ایرانی منجر میشود و داستان خودرو ملی با پلتفرم داخلی را تداوم نمیدهد؛ اما ادعای مدیران ایرانخودرو مبنی بر ساخت ۹۳ درصد قطعات K132 در ایران، سؤالات تازهای در ذهن بهوجود میآورد.

جلوپنجره دنا پلاس اسپرت شده و خطوط موربی نیز در دو سمت جانبی ماشین یعنی روی درها شکل گرفته است. علاوه بر این، دستگیره درها به رنگ کروم طراحی شده و نوار کرومی دور شیشه درها قرار داده شده؛ علاوه بر این دارای کف پوش موکتی نیز میباشد. ایران خودرو در این محصول تغییراتی در چراغهای جلو و عقب، جلو پنجره و خطوط جانبی روی درها ایجاد کرده تا با نسخه دنا تفاوت داشته باشد. هنگام عزیمت داشتم وسایل را در ماشین میگذاشتم که متوجه شدم درب صندوق خیلی بهتر از 4 درب جانبی و کاپوت باز و بسته میشود و این نکته خوبی بود. البته این ماشین بهواسطه طول و عرض زیاد در سفرهای شهری چندان حس خوبی به مالکش ارائه نمیدهد اما در جاده وضع میتواند بهتر از شهر باشد. اگرچه دنا محصولی پیشرفتهتر نسبت به دنا بود اما نتوانست توجه مشتریان را به خود جلب کند. این خودرو نسخه پیشرفتهتر دنا پلاس است و دارای امکانات بیشتری نسبت به دنا پلاس است.

کابین دناپلاس نسبت به دنا تغییرات زیادی نکرده البته سانروف به سایت irankhodro4314 آن اضافه شدهاست. این ویژگیهای ایمنی در سه عضو خانواده مدل دناپلاس مشترک است. مواردی که در بالا اشاره شد، برای تمام خودروهای خانواده دنای پلاس مشترک است. لذا بر خلاف موتور EF7 آلمانی، این موتور دوم که محصول مشترک ایرانی ها و آلمانی هاست هنوز در بازار رونمایی نشده است. تا پیش از خروج فرانسویها از ایران، گیربکس آرژانتینی باکیفیتی روی این خودرو نصب میشد که هماهنگی بسیار بالایی با موتور آن داشت. این خودرو در کشور سازنده به گیربکس دستی مجهز شده اما در ایران، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخهای جلو را عهدهدار شده است.

هرچند دندهها به خوبی جا میروند، اما فاصله دندهها نامناسب و زیاد است و متأسفانه بهواسطه ناهماهنگی دنده 5 با موتور، در دور موتور 3500، صدای موتور بسیار آزاردهنده میشود. این خودرو از موتور 4 سیلندر پشتیبانی میکند و با ۱۶۴۶ سی سی حجم و ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید نیرو میکند. این یکی از مهمترین نقطهضعفهای موتور EF7 است. مجبوریم توقف کنیم چون موتور ملی خیلی داغ شده است! هر کدام از رله ها از یک سیم پیچ با هسته مغناطیسی و یک کنتاکت تشکیل شده است.با قطع و وصل جریان ضعیف برق به رله کنتاکت ها به دلیل خاصیت مغناطیسی وصل یا قطع می شوند و به این ترتیب می توان فرمان اتصال برق قوی را با اتصال برق ضعیف به رله صادر کرد.اگر قرار بود سیم کشی ها مستقیم باشند و از رله استفاده نشود هم طول و وزن دسته سیم ها زیاد می شد هم باعث داغ شدن سیم های حاوی جریان آمپر بالا برق می گشت. علایم خراب شدن باتری پژو 2008 چیست و زمان تعویض باتری چه موقع میباشد؟ هنگامی که برق پشت آمپر هست ولی موقع استارت زدن برق پشت آمپر قطع می­شود و ماشین روشن نمیشود باتری 206 در این شرایط باید فورا تعویض شود.

از تغییرات این بخش می توان به دستگیره های جدید و یک خط برجسته که دو گلگیر خودرو را بهم وصل کرده، اشاره کرد. از امکانات دیگر این ضبط ماشین میتوان به امکان اضافه کردن دوربین عقب، دوربین مادون قرمز و یا GPS اشاره کرد. دومین گزینه هم چادر خودرو پشت کرک دار یا پشت پنبه ای با برند یونیک هست که یکی از جدیدترین محصولات فروشگاه آنلاین چارچرخ کالا می باشد. اما یکسال بعد، ایران خودرو دنا پلاس توربو شارژ دندهای و سال 99 هم سومین عضو خانواده دنا پلاس، یعنی دنا پلاس توربو اتوماتیک را در اختیار مشتریان قرار داد. دنا اما شادی را به خانه ی ما آورد. درحالیکه در ابتدای سال 1393 آحاد مختلف کمکم از باز شدن فضای سیاسی مذاکرات و کاهش قیمت خودروها ناامید میشدند، خبر عرضه “دنا خودروی جدید ایرانخودرو” به سرعت همهجا پیچید و در این میان ملت، مات از جنگ زرگری و گنگی بودند که میان ایرانخودرو و شورای رقابت در جریان بود. بعد از سالها و با بروز شدن و رفع نواقص نسخه اولیه این خودرو اکنون شاهد حضور خودرو دنا با تمام قوا هستیم و بهتر است تا بیش از پیش با این پدیده صنعتی ملی آشنا شویم. ضمن این که برخلاف تصور اولیه که برداشته شدن بار پمپ هیدرولیک تاثیر مثبتی در کشش خودرو دارد، 70 کیلوگرم اختلاف وزن 207 صندوقدار نسبت به نسخه هاچبک، شتاب ضعیف تری را برای این خودرو فراهم میکند.

وقتی بهدقت بررسی کردم به این نکته پی بردم که تا مادامیکه یکی از 6 درب ماشین باز باشد موتور روشن نمیشود. خلاصه وقتی رسیدم خانه (با 2 بسته شیرینی برای ماشین) مقدمات سفر را آماده کردم. در 26 اسفند برای سؤال راجع زمان تحویل خودرو به نمایندگی زنگ زدم که به یکباره گفتند ماشین آماده تحویل است و الآن چندساعتی هست که در پارکینگ خاک میخورد! ستیزی که درنهایت با شکست ایرانخودرو پایان یافت و این آغازی بود بر پایان سناریوی عدم تحویل خودروی دنا! در پی قرارداد همکاری پژو و ایران خودرو، پژو 405 تقریباً با توقف تولید در اروپا به ایران راه یافت. با ورود به کابین خودروی دنا با یک طراحی جدید و بروز نسبت به تولیدات پیشین ایران خودرو مواجه می شویم که المان های جذابی برای بازار خودروی کشور را درون خود جای داده است. سمند ال ایکس تنها به صورت بدون راننده در کافه رنت اجاره داده می شود. همین تکرار بدون تغییر یکی از عوامل ناخوشایند بودن چهره پژو ۴۰۵ است. یکی از اتومبیلهای پرفروش در ایران، پژو 405 است که توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو در بازار داخلی عرضه میشود. 15 سال بعد از تولید خودرو سمند، کارخانه خودرو سازی ایران خودرو در سال ۹۳ خودرو جدیدی را به عنوان فیس لیفت سمند به محصولات خود اضافه کرد.

نسخه اولیه ماشین دنا با استقبال خوبی مواجه شد و طی مراسمی که به طور همزمان دو ماشین دنا پلاس و پژو 207 صندوقدار رونمایی شد در ماشین دنا شاهد تغییراتی بودیم که این تغییرات موسوم به قرار گیری پسوند پلاس در کنار اسم ماشین دنا گردید. پلتفرم IKP1 در واقع نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه پی اسای فرانسه (صاحب برند پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول) است که در پروژه تارا هم دیده میشود. چراغهای جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظر نور پردازی هم عملکرد بهتری را دارا میباشند. دنا مانند سمند و سورن بر روی پلتفرم قدیمی پژو 405 طراحی و توسعه داده شده است و از این رو تفاوت چندانی از نظر ابعاد با خودروهای ذکر شده ندارد. پیشرانه خودرو دنا EF7 است و این پیشرانه یکی از انواعی است که در خودروسازی ایران جواب داده است. این فیوزها در مکانی تحت عنوان جعبه فیوز قرار داده میشوند که معمولا در داخل کابین خودرو و زیر جعبه فرمان قرار دارد. البته این فقط در تعداد محدودی از قطعات دیده می شود و حتی گاهی اوقات یافتن یکی از آن ها حدود یک ماه زمان می برد، اما سایر قطعات این خودرو همه جا هستند.

پس از آشنا شدن با دنا پلاس ایران خودرو، نوبت به بحث بیمه این خودرو میرسد. این خودرو تا حال 3000 کیلومتر را بیهیچ ایرادی سپری کرده و جز چند عیب جزئی مثل شیوه ناجور بسته شدن درها و یا خراب شدن گیره کاپوت مشکل خاصی نداشته است. کابین تمامی تیپ های دنا مشابه به یکدیگر هستند و تغییر خاصی ندارند. چراغ های عقب یک تکه و مثلثی شکل که آن را می توان یک کپی کاری ناشیانه از نسل چهارم مرسدس بنز کلاس C دانست و همچنین طراحی بسیار ساده و پف کرده سپر عقب که در نتیجه منجر به یک ترکیب نامتوازن شده است. در نمای جلو چراغ های اصلی طراحی چند ضلعی و خشن دارند. در نمای جانبی صرف نظر از بخش جلو همان ظاهر سمند و سورن را می بینیم با کمی تغییر!