راهنمای خرید پژو 405 دست دوم

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید تمامی پارس های موجود بسیار تمیز و در کیفیت فنی مناسب در اختیار مشتری سایت irankhodro4314 قرار میگیرد. زمانی که موعد تعویض روغن خودرو فرا برسد، تمامی روغن موجود در محفظهی آن تخلیه شده و روغن موتور جدید جایگزین میشود. اما اگر آن را یاد بگیرید، شما را از پرداخت هزینه تعویض روغن دنا نجات خواهد داد! از دیگر دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین خرابی دنده ها و قعات متحرک ماشین میباشد که اگر به سرعت برای رفع ایراد در این قطعات اقدام نکنید مشکلات جدی برای ماشین تان ایجاد خواهد شد و هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. گاهی ممکن است استارت خوردن و روشن نشدن ماشین اتفاق بیفتد که در این مقاله این شرایط را نیز بررسی کرده ایم. البته اگر از خودروی دنا در شرایط سخت استفاده میکنید (مثل رانندگی در تهران یا سایر شهرهای شلوغ، رانندگی طولانی با سرعت بالا یا رانندگی در جادههای خاکی)، باید روغن موتور را حداکثر هر 8000 کیلومتر تعویض نمایید. درون کابین این خودرو تغییراتی جزئی همچون تعویض غربیلک فرمان مانند خودروی دنا صورت گرفته است.

جنس محصول شما مانند دیگر وسایل بادی از PVC میباشد که ضخامت عالی دارد و میتواند حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرمی را تحمل کند. دنا سومین محصول از ایران خودرو است و یکی از جایگزینهای بلامنازع برای سمند و پژو ۴۰۵ به شمار میآید. با وجود موارد مثبتی که درباره این خودرو ملی وجود دارد اما نکات منفی هم در دنا پلاس به چشم میخورند. اما پیش از آن لازم است اطلاعات مختصری درباره مشخصات فنی خودروی دنا به شما بدهیم. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح روغن دنا روی میلهی اندازهگیری به شاخص حداکثر برسد. در این شرایط دو شاخص روی میله میبینید.

در این شرایط حجم روغن موتور دنا EF7 با تعویض فیلتر روغن برابر با 5.5 لیتر خواهد بود. حجم روغن موتور دنا EF7 معمولی یا توربو بدون تعویض فیلتر روغن برابر با 5 لیتر است. البته از نظر فنی در خودروی دنا پلاس توربو از یک سیستم توربوشارژ در کنار موتور EF7 استفاده شده است. البته سایز و طرح فریم پنجرهها به ویژه در قسمت عقب کمی ناهماهنگ به نظر میرسد. برای پاسخ به این پرسش قسمت بعدی را مطالعه بفرمایید. مهمترین ویژگی سمند که باعث شده است به خودرویی ایدهآل برای خانوادههای پر جمعیت تبدیل شود فضای بزرگ کابین آن به ویژه در قسمت صندلیهای عقب خودرو است.

دنا پلاس در میان تولیدات ایران خودرو، محصول تقریبا متفاوتی به شمار میرود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدلهای قدیمی خود به نمایش میگذارد. محصول جدید ایران خودرو مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک به فرمان برقی مجهز شده و سانروف که به دلیل کاهش هزینههای تولیدکننده در مدلهای قبلی حذف شده بود، به دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی اضافه شده است. هر چند طرح کلی شبیه به سورن است اما خطوط و حجمپردازیها و بدنه کشیده باعث شده تا این محصول ایران خودرو شکل و شمایلی اسپرتتر نسبت به دیگر اتومبیلهای داخلی داشته باشد. از سال 1396 نیز خودرو دنا پلاس به عنوان فیس لیفت دنا به بازار عرضه شد. پژو در سالهای اول بهتولید آسیاب فلفل و نمک و قهوه مشغول بود، اما در سال ۱۸۹۶ بهصنعت خودروسازی وارد شد.

سال ۱۳۸۸ سالی بود که این اتومبیل ملی به بازار خودرو راه پیدا کرد و در همان فروش اول به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کرد. هرچند این خودرو نیز چندان نو و جدید محسوب نمیشود و به عنوان نمونه اسپرتتر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار شده است، اما با این حال میتوان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آنها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد. البته این برگ برنده در طراحی داخلی دنا معمولی بی حکمت نیست؛ چرا که طرح آن برگرفته از داشبورد سوناتا است. ضمن اینکه از مواد به نسبت با کیفیتتری در داخل کابین و داشبورد استفاده شدهاست. استفاده از چوب برای طراحی داشبورد خودرو، آن را زیباتر کرده است. طبیعتا تا زمانی که خودرو شما دارای گارانتی می باشد (40 هزار کیلومتر یا 24 ماه از زمان خرید برای دنا و 50 هزار کیلومتر یا 36 ماه از زمان خرید برای خودرو دنا پلاس) باید برای انجام سرویس های دوره ای به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنید، زیرا عدم انجام این کار موجب باطل شدن گارانتی ماشین شما می شود.

آنچه در تصادفات این خودرو از نگاه ایران خودرو دیده می شود ضربه وارد شده از جلو از طریق دو مسیر اصلی خنثی شونده است به طوریکه حدود ۶۰ درصد از کل ضربه بوسیله مجموعه ریل جانی منتقل می شود و توسط قطعات و مجموعه های که در مقابل ضربه له شده و تغییر شکل می دهند انرژی جنبشی مستهلک می شود، باقی نیرو به رکاب و سینی زیر اتاق وارد می شود، در تصادفات جانبی هم با تقویت ستون ها و بکارگیری لوله در درب ها مقاوت در تصادفات را افزایش داده است. پس از کیلومتر 40 هزار برای خودرو دنا و 50 هزار برای خودرو دنا پلاس که گارانتی خودرو به صورت خودکار خاتمه می یابد دیگر اجباری برای مراجعه به نمایندگی های رسمی ایران خودرو نیست، ولی توصیه ما این است که همچنان خودرو خود را مطابق جدول زیر برای بازدید و کنترل به نمایندگی ها ببرید.

بنابر توصیه ایران خودرو، شما مالک خودرو دنا و دنا پلاس باید پس از هر بار پیمایش مسافت 10 هزار کیلومتر برای انجام سرویس های دوره ای به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه نمایید. ابتدا مطمئن شوید که خودرو را خاموش کردهاید؛ سپس با دست، اقدام به درآوردن فیوز معیوب و جایگزینی فیوز سالم کنید. این خودرو از نظر ظاهری مشابه خودرو دنا پلاس است. سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میشود که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میشود که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشین های تولید داخل متفاوت میکند. اولین مدل دنا پلاس هم مثل دنا معمولی از موتور EF7 و جعبه دنده دستی استفاده میکرد اما به دلیل اینکه این مشخصات فنی با ظاهر اسپرت و همچنین وزن این خودرو همخوانی نداشت، بعدها دنا پلاس توربو با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک عرضه شد. شاید بتوان با نگاه به آینده و عزم راسخ دوباره حیات طبیعی سرزمین ایران را بازگرداند. با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری پژو 405 و یا سایر خودروها را خریداری کنند.

گارانتی قطعات مصرفی خودرو دنا و دنا پلاس به چه صورت می باشد؟ در این مطلب شرایط و جدول سرویس اولیه و سرویس های دوره ای خودرو دنا و دنا پلاس ایران خودرو همراه با جزئیات نگهداری و گارانتی اولیه این ماشین شرح داده شده است. همانطور که از نام این فیوز میتوان حدسزد، این فیوزها از نظر اندازه حجیمترین محسوبشده و تحت شرایط با آمپراژ بالا استفاده میشوند. هنگام رانندگی با دنا پلاس کشش خودرو قابل قبول بوده و ترمزهای ضد قفل دیسکی نیزعملکرد قابل اطمینانی داشتند که باعث ایجاد اعتماد به نفسی مضاعف در هنگام رانندگی در روزهای بارانی و برفی میشوند.

هر سه این خودروها با پیشرانه EF7 تولید میشوند که روی سمند LX، سورن و دنا معمولی نیز نصب شده، اما پیشرانه دنا پلاس توربو مجهز به پرخوران (توربوشارژ) است. در نمای جانبی شاهد امتداد خط شانهای از انتهای چراغ عقب تا برآمدگی گلگیر جلو هستیم که همراه با حجمپردازیها، جلوهای عضلانی و مهیجتر برای این سدان ایرانی به ارمغان آورده است. برای این کار میتوانید از تست بوق مالتیمتر یا چراغ تست استفاده کنید. سپس آن را در سطحی کاملا صاف پارک کنید (این کار برای جلوگیری از بروز خطا در نمایش سطح روغن ضروری است). در سمند سورن پلاس از روکش فرمان چرمی به کار رفته تا زمانی که طولانی مدت دست راننده بر روی فرمان است، عرق نکرده و دچار آسیبی نشود؛ همچنین برای آن که دقت بالا و ریزنگری تولیدکنندگان به نمایش گذاشته شود از رنگ قرمز که متضاد روکش صندلیها بوده برای دوخت استفاده شده و در برخی از از قسمتها، طرح فیبر کربن به کار رفته که زیباییش را چشمنوازتر میکند. پارس ال ایکس با موتور TU5 دارای سیستم اتولاک است که پس از حرکت درها را به صورت خودکار قفل میکند. کافی است تا چند ساعتی با پژو 405 SLX یا 405 GLX رانندگی کنید و کمی با این خودروها گاز بدهید تا از نفوذ زیاد سروصدای پیشرانه و محیط پیرامون به داخل کابین کلافه شوید!

این پیشرانه 8 سوپاپ، ساختاری قدیمی دارد و بازدهی پایین و مصرف سوخت بالا از معایب عمده آن بهشمار میرود، اما این تمام ماجرا نیست و معضل خرابی مکرر واشر سرسیلندر پیشرانه XU7 از مشکلات عمده این خودرو محسوب میشود.پژو 405 SLX نیز به پیشرانه TU5 مجهز شدهاست؛ هرچند این پیشرانه 1/6 لیتری 16 سوپاپ نسبت به پیشرانه XU7 کممصرفتر، کمصداتر و بادوامتر است، اما برای استفاده در خودرویی همچون پژو 405، انتخاب چندان مناسبی محسوب نمیشود. SLX درواقع یک GLX بزک کرده است. امیدواریم در مقالهی راهنمای خرید ضبط ماشین با قیمت مناسب این امکان را به شما داده باشیم که با آگاهی کامل سیستم صوتی ماشین خود را تهیه کرده و از آن لذت کافی را ببرید. به خاطر نقصها و ایراداتی که در این ماشین وجود داشت، ایران خودرو مدل جدیدتری از آن را به بازار عرضه کرد. به گزارش مشرق، دو خودرو از شرکت یوآز UAZ؛ پاتریوت و پیکاپ روسیه به صورت مونتاژ در ایران تولید می شوند. در ادامه بیشتر به این خودروی ملی میپردازیم. ما در مجلهٔ پدال بیشتر به اخبار و مطالب خودروهای خارجی میپردازیم و تقریباً تمامی اخبار و رویدادهای جهان اتومبیل را پوشش میدهیم.

هرگونه بیاحترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.10. سورن پلاس در واقع خودرو جدیدی نیست و تفاوتهای آن با دیگر مدلهای سورن را باید در مواردی همچون تغییر گرافیک چراغها، افزودن رینگ و برخی تغییرات داخل کابین جست جو کرد. اولین و مهمترین تفاوت مدلهای دنا پلاس در مشخصات فنی است. چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره اسپرت و خطوط روی درها از مهمترین تغییرات خودرو جدید نسبت به دنا معمولی است. دنا پلاس دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی است که روی خودروهای قدیمیتر خانواده سمند نصب شده بود و چندان سنخیتی با شکل و شمایل اسپرت این خودرو ندارد. با این حال، به دلیل ضرر و زیان ایران خودرو، این شرکت سانروف، ترمز دیسکی عقب و رینگ اسپرت را از فهرست امکانات دنا پلاس حذف کرد.

به جز دسته دنده جدید، هیچ چیزی در کابین دنا پلاس تغییر نخواهد کرد. دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی از نظر ظاهر و بدنه هیچ تفاوتی با مدلی که در حال حاضر تولید و عرضه میشود، ندارد. تقریبا هیچ کسی در دنیا پیدا نمیشود که نام برند پژو به گوشش نخورده باشد. دنا معمولی در میان محصولات ایران خودرو و اتومبیلهای ساخت داخل از محبوبیت بالایی برخوردار است و کم است که به همپایی رقبای چینی خود برسد و در حال حاضر نیز در حال تاخت و تاز و جلو زدن از آنها در بازار خودرو ایران است. هنگامی که در حال خرید یک خودروی جدید هستید، اکثراً خودرو را بر اساس ظرفیت موتور، مصرف سوخت، اندازه یا سطح راحتی که ارائه میکند، قضاوت میکنید و تعداد کمی از شما به باتری خودرو یا در واقع گارانتی خودرو اهمیت می دهید.