تصاویر | رونمایی از اولین رانای تمام برقی: بدون کوچکترین تغییرات در بدنه و ظاهر خودرو

4141


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1666997/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA

تصاویر | رونمایی از اولین رانای تمام برقی: بدون کوچکترین تغییرات در بدنه و ظاهر خودرو

در حال حاضر رانا برقی به نسخه تجاری نرسیده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه الکتریکی Runna نسبت به رانا معمولی به امکانات بیشتری مثل نمایشگر لمسی، سامانه هرزگردی و پایداری، ترمز با پمپ خلا برقی و همچنین فرمان کمکی برقی مجهز خواهند بود.

تصاویر | رونمایی از اولین رانای تمام برقی: بدون کوچکترین تغییرات در بدنه و ظاهر خودرو

علاوه بر این، طراحان شاسی و سازه این خودرو را نیز تقویت کردند تا بتواند وزن بیشتری را تحمل کند. سامانه برقی این خودرو نیز با آب خنک کار خواهد کرد.

تصاویر | رونمایی از اولین رانای تمام برقی: بدون کوچکترین تغییرات در بدنه و ظاهر خودرو

ایران خودرو برای نسخه الکتریکی Runna باتری‌های لیتیوم یونی 30 کیلووات ساعتی را در نظر گرفته که با یک بار شارژ آن می‌توان مسافت حدود 220 کیلومتر را طی کرد. ضمن این که باتری‌های این خودرو با برق عادی شهری در حدود 8 ساعت به شکل کامل شارژ می‌شوند. با دستگاه شارژ سریع نیز می‌توان صفر تا 80 درصد باتری را ظرف مدت 45 دقیقه شارژ کرد.

طراحان باتری‌های نسخه برقی رانا را در کف صندوق عقب و به جای لاستیک زاپاس نصب کردند تا فضای صندوق عقب این خودرو کماکان در سطح مناسبی قرار داشته باشد. البته به جای لاستیک زاپاس، این خودرو از کیت پنچرگیری یا لاستیک نازک بهره می‌برد.

گجت نیوز: رانا الکتریکی از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و ظرف مدت کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تصاویر | رونمایی از اولین رانای تمام برقی: بدون کوچکترین تغییرات در بدنه و ظاهر خودرو