بهترین ردیاب خودرو پژو 405

چراغهای کشیده و اخموی جلو، بدنه اسپرت، رنگآمیزی زیبا و ضربهگیرهای مشکی رنگ، نمای کلی این هاچبک را شکل میدهند. آخرین چادر یا سومین گزینه ارایه شده در چارچرخ کالا چادر خودرو پژو 405 برند سیلور سبک می باشد که میتواند مناسب ترین انتخاب برای افرادی باشد که دوست دارند چادر خودروشان سبک باشد و راحت روی خودرو کشیده شود البته ناگفته نماند که از دیگر چادرها نازکتر هست برای اینکه بتواند وزن کمتری داشته باشد که همین امر باعث شده تا گزینه خوبی برای خانمها باشد تا راحت چادر را روی ماشین بکشند. این خودرو ۲۲ ساله موفقترین محصول قرن اخیر کمپانی پژو است که به دلیل سبک طراحی جمع و جور، ظاهر جوان پسند و ویژگیهای فنی مناسبش هنوز هم مورد استقبال خریداران ماشین است. مجموعه یکی از برترین مراکز صافکاری و نقاشی ماشین در تهران است که در سراسر تهران خدمات صافکاری و نقاشی را با نرخ اتحادیه نقاشی ماشین ۱۴۰۰ ارائه میدهد.

ماشین دنا پلاس در نسخه اولیه دارای چهره ای تهاجمی و خشن بود که البته نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری برتری داشت ولی در طراحی ماشین ایراد هایی دیده میشد و اکنون در ماشین دنا پلاس فیس لیفت جزئی صورت گرفته است که از نظر ظاهری به شدت به دنا پلاس کمک کرده اند و ماشین لوکس تری جلوه میکند . بازدید جلوبندی در خانواده 206 را نیز در هنگام خرید به شدت جدی بگیرید. ماشین دنا پلاس در نسخه اولیه دارای چهرهای تهاجمی و خشن بود که البته نسبت به دیگر ماشینهای داخلی از نظر ظاهری برتری داشت وای در طراحی ماشین ایرادهایی دیده میشد و اکنون در ماشین دنا پلاس فیس لیفت جزئی صورت گرفته است که از نظر ظاهری به شدت به دنا پلاس کمک کرده اند و ماشین لوکس تری جلوه میکند. پژو در دوران مدرن، ماشین های شهری و کوچک، اقتصادی، اسپرت، برقی، لوکس و تجاری تولید میکند و یکی از اعضای اصلی گروه خودروسازی PSA است. پژو پارسی که زمانی لوکس و زیبا بود، حالا دیگر خسته و دمده شدهاست.

پژو 2008 یکی از محبوب ترین و بروز ترین خودرو های حال حاضر کشور است که در خرید اقساطی پژو 2008 نیز عرضه شده است. فراموش نکنید تقریبا همه خودروها دارای مزایا و معایبی هستند به عنوان مثال مصرف سوخت بالا از معایب پژو پارس سال است. مصرف سوخت ترکیبی این تیپ، 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. پژو۲۰۶ به عنوان ششمین نسل از سری اتاق ۲ از کمپانی پژو است. به کار رفتن ترمزهای کاسهای در ردیف عقب نیز که از اصلهای جدایی ناپذیر ایران خودرو بوده، به عنوان ایرادی دیگر مطرح است. کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مجموعهای است که پلاستیک خشک ساخته شده و این مورد ممکن است کمی توی ذوق بزند. سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میگردد که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میشود که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشینهای تولید داخل متفاوت میکند. این بدنه در عین داشتن مقاومت بالا و کیفیت عالی ، از انعطاف پذیری و هم چنین نرمی و لطافت بالایی هم برخوردار است که در هنگام استراحت بر روی ان این حس راحتی را دریافت خواهید کرد. پژو ۲۰۶ فرانسوی از زمانی که عرضه شد یعنی سال ۱۳۸۰ تا به اکنون در شش تیپ مختلف طراحی و تولید شده است.

یکی دیگر از نقاط حساس و آسیب پذیر 206 سیستم هیدرولیک آن است. همچنین به علت سبک خاص طراحی بدنه و خطوط و حجم های آن، در صورت بروز تصادف صافکاری پر زحمتی داشته و تنظیم و هماهنگی درزهای بین قطعات بدنه آن کاری دشوار است. در همین زمان بود که گروه خودروسازی ایران خودرو تصمیم گرفت تا تولید پژو ۲۰۶ ایرانی را بدون قطعات منفصله از پژو، تولید این محصول را با همکاری چینیها پیش گیرد. عرضه هاچبک کوچک با استقبال فوقالعادهای روبهرو شد و در دو دههای که در کشورهای مختلف (فرانسه، آرژانتین، برزیل، شیلی، چین، اندونزی، مالزی، بریتانیا، اروگوئه و ایران) روی خط تولید قرار داشت، حدود ۱۰ میلیون دستگاه از آن فروش رفت و عنوان پرفروشترین خودرو تاریخ پژو را از آن خود کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یکی از شش مدل مختلف این هاچبک کوچک شهری است که گروه خودروسازی ایران خودرو به مدت ۲۰ سال تولید و روانه بازار کرده و با وجود عرضه خودروی جدیدتر پژو ۲۰۷ همچنان روی خط تولید این شرکت در جاده تهران کرج قرار دارد. لازم به ذکر است که ایران خودرو تنها توانست تیپ ۵ از ۲۰۶ را داخلی سازی کند و از سال ۱۳۹۴ به بعد نیز تیپ ۲ را به بازار عرضه کرد.

طراحی فرمان تیپ یک نیز همانند دو مدل پژو ۴۰۵ و ۲۰۵ بود که فرمانی دوشاخه در آن تعبیه شده بود. لازم به ذکر است که این سیستم به صورت کاملا هوشند و منطبق بر شرایط روز بازار بوده و شما می توانید به راحتی پس از دریافت اطلاعات قیمت، در صورت تمایل از خدمات کارشناسی برای خودروی انتخاب شده نیز بهره مند شوید. نکته : کلیه اطلاعات ذکر شده بالا ممکن است بدون اطلاع قبلی توسط سازنده خودرو تغییر یابد. پلتفرم اصلی این خودرو از خودرو ۲۰۶ اس دی الگوی برداری شده و کلیه امکانات موجود در ۲۰۷ به همراه بالچه عقب و فرمان برقی نسبت به تیپ فول آپشن ۲۰۶ اس دی دارای امکانات بیشتری است. با توجه به اینکه امروزه مهم ترین هدف خودرو سازان راحتی سرنشینان داخل ماشین می باشد، عدم انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج و ناهمواری های جاده در زمان مسافرت، فاکتور بسیار پر ارزشی محسوب می شود که در خودروی دنا نادیده گرفته شده است و ضعف سیستم تعلیق باعث شده است تا همواره محور عقب در ناهمواری های مسیر بکوبد و به کابین ضربه وارد شود، به همین دلیل سطح کیفی خودروی دنا به عنوان یک ماشین مناسب برای سفر پایین آمده است.

کارشناسی خانواده پژو، مخصوصا کارشناسی گروه پژو 206 نیاز به تبحر و تجربه فراوانی دارد در ضمن به خاطر سپردن تمامی این نکات در هنگام خرید خودرو شاید در منظر بسیاری از افراد کاری ساده به نظر نرسد و همچنین تغییر شرایط تولید و افت روزافزون کیفیت خودروهای مونتاژی، خرید یک خودروی دست دوم را با ریسک و دلهرهای دوچندان سایت irankhodro4314 مواجه میکند. تیم کارشناسی خودوی اُتکس، متشکل از افرادی خبره، کارکشته و مجهز به دستگاههای روز سنجش و کارشناسی، این امکان را برای شما خریداران فراهم میسازد تا با خیالی آسوده به سراغ خرید اتومبیلهای مورد نظر خود رفته و لذت یک خرید مطمئن و بدون ریسک را تجربه کنید. بعبارتی ایرانخودرو می توانست به سراغ گیربکس های فانتزی CVT برود اما حداقل دست روی ۶ سرعته گذاشت تا اوضاع کشش و سرعت در این خودرو بهتر شود.

آشنایی رانندگان ایران با پژو ۲۰۶ به سال ۱۳۸۰ و تیپ ۱ برمیگردد. از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ به عنوان دهه طلایی تولید محصولات Peugeot 206 در ایران با همکاری پژو فرانسه شناخته میشود، ناگهان تحریمهای غرب علیه ایران اوج گرفت و با خروج یک جانبه پژو از ایران قرار داد ایران خودرو با این کمپانی دچار مشکل شد. از شش تیپ پژو ۲۰۶ که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو تولید و عرضه میشدند، فقط تیپ ۲ و ۵ باقی ماندهاند و به احتمال زیاد تولید تیپ ۲ هم به زودی متوقف خواهد شد. نکته: با خروج پژو از ایران و پایان قراردادش با ایران خودرو، تولید تیپ ۶ نیز متوقف شد و این مدل به آرزوی ایرانیها تبدیل شد؛ چرا که با ورود مجدد پژو به ایران پس از برجام، بازهم علاقه ای برای تولید تیپ ۶ مشاهده نشد و عمر این مدل به سه سال محدود شد. نکته: در حال حاضر تیپهای یک، سه، چهار و شش از گروه هاچبک ۲۰۶ دیگر تولید نمیشوند. از آتش گرفتن خودروها گرفته تا مشکلات کم کردن روغن و مشکلات سر سیلندر همگی باعث شدند تا ایرانخودرو تصمیم به توقف تولید این خودرو در سال ۱۳۹۵ را بگیرد که البته فعلا این تصمیم در حال تعلیق است و همچنان این خودرو در حال عرضه در بازار است.

لازم است انجام سرویس های دوره ای به ویژه روغن موتور و فیلتر، روغن گیربکس، تسمه تاریم و تسمه آلترناتور در کارکرد و زمان کمتر از مقدار توضیه شده در حدول سروس های دوره ای انجام گیرد. ابعاد و وزن : ابعاد این محصول بگونه ای طراحی شده که شما می توانید از آن در انواع ماشین های ایرانی و خارجی نمایید . دنا معمولی همان طور که پیشبینی میشود، دارای امکانات چندان زیادی در بخش جانبی و ایمنی نیست و معمولیترین نسخه از انواع دنا است، اما وجود ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضدسرقت، سنسور عقب، مهشکن جلو و عقب، نمایشگر ۷ اینچی و تهویه اتومات از نکات قابلتوجه در این محصول است. سیستم ترمز ضد قفل (ABS، EBD، EBA)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، مهشکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ بدرقه، آینه بغل برقی دارای گرمکن، بالابر برقی شیشههای عقب و جلو، ایموبیلایزر، سیستم کنترل بخار بنزین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلی تاشو عقب از آپشنهای تیپ ۵ هاچبک کوچک پژو است. مشخصات و توانایی فنی سمند با توجه هزینه و داخلی بودن آن نسبتا قابل قبول است.

با استفاده از فناوریهای روز و مواد پیشرفته وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در عین سطح ایمنی افزایش یافته است. طبیعی است که دومین تولیدی از یک مدل خودرو، نسخه ارتقا یافته مدل اولی باشد که این امر در مورد تیپ ۲ نیز صدق میکند. پژو ۲۰۶ بدون شک یکی از پرطرفدارترین و پرفروشترین خودروهای ۲۰ سال اخیر در ایران بوده است. آیا باطری آمپر بالا مناسب پژو ۴۰۵ است؟ آیا نصب باتری بالاتر از ظرفیت 66 آمپر برای دنا ضرر دارد؟ نظرات در مورد 206 تیپ 2 را از این سایت دریافت کنید. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مثل بقیه اعضای خانوادهاش که در ایران حضور دارند، دارای ظاهری متمایز، بهیادماندنی و جسورانه است. لازم نیست دقتی به رنگ سیم ها داشته باشید.زیرا ممکن است مجبور باشید سوکت جدیدی را متصل کنید و رنگ آن ها کاملا متفاوت باشد. سنسورهای دنده عقب برای جلوگیری از برخورد با موانع تعبیه شده است و کروز کنترل نیز در این خودرو حضور دارد تا پایداری اتومبیل را در مواقع لازم فراهم کند. ترمز جلوی 206 تیپ 2 دیسکی و ترمز عقب آن کاسهای است که در تستهای انجامشده، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته اند. طراحی نمای عقب هم مثل سایر بخشهای خودرو طرحی گرد دارد و دو چراغ تخم مرغی شکل در دو طرف در عقب دیده میشود.

همانگونه که اشاره شد، ۲۰۶ در ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد، اما پس از قرارداد این کمپانی با ایران خودرو و آغاز تولید آن، برنامه تولید این مدل در شش تیپ مختلف آغاز شد. البته راننده و سرنشین جلو بیشترین سهم از این فضا را دارند اما سرنشینان عقب کمی دچار زحمت خواهند شد، به خصوص اگر قدبلند و بزرگسال باشند. در نتیجه دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید نیز پژو سیتروئن نامگذاری شد، که برندهای هر شرکت حفظ شود؛ اما از لحاظ منابع فنی و فناوری از تحقیقات یکدیگر بهرهمند شوند. طراحی پژو ۲۰۶ آوانگارد و پیشرو است و طراح این خودرو، جرارد والتر عناصر مدرن و جسورانه و سبک کلاسیک فرانسوی را با هم تطبیق داده و بدنهای کاملا جدید خلق کرده است. این تغییرات شامل تبدیل فرمان از دو شاخه به سه شاخه، ارتقا سیستم صوتی به پخش CD، بزرگتر شدن صفحه نمایش بالای داشبورد و مجهز شدن به چراغ اخطارهای مربوط به نقصهای فنی است. در خصوص بخش فنی همانطور که گفته شد 206 از دو موتور TU3 1400 و TU5 1600 استفاده میکند که موتور دوم به صورت مشترک در مدلهای تیپ 5 و صندوق دار V8 استفاده میشوند.

به طور معمول باتری 66 و 74 آمپر اتمی میتواند برای خودرو سمند بسیار مناسب باشد. این مدل از انواع مدل های ۴۰۵ به طور محدود وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال زیاد نسبت به نسخههای سدان، ایرانخودرو تصمیم به توقف ارائه این خودرو در بازار کرد. این خودروی فرانسوی در همان روزهای اول ورودش به بازار ایران، توانست دل جوانان ایرانی را بدست آورد و به یکی از محبوبتترین خودروهای بازار تبدیل شود. یکی از دلایل محبوبیت این خودرو نسبت به سایر محصولات اقتصادی و به صرفه پژو، ایمنی آن است. هر چند این فرانسوی کوچک به علت ظاهر و ابعاد متناسب خود بسیار محبوب و پرطرفدار است اما در بطن خود دارای نکات قابل توجهی برای کارشناسی می باشد. خرید اقساطی سورن پلاس به دلیل اینکه امکان افزایش قیمت آن در آینده وجود دارد، بسیار به صرفه است. علاوه بر مدل ۵ در که رانندگان ایرانی پشت فرمان آن نشستند، در بازارهای جهانی هم به صورت ۳ در عرضه شده است. هر چند ماشین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در ایران وارد ۲۰ سالگی شده و حالا باید با رقبای جوانتر رقابت کند اما هنوز هم طراحی زیبایی دارد و میتواند خودروی مناسبی برای خریدار خودرو و رانندگان جوان باشد.

تفاوت عمده ۴۰۵ SLX با ۴۰۵ GLX در موتور خودرو است که ایرانخودرو با قرار دادن موتور TU5 بهجای موتور XU7 قصد کم کردن مصرف سوخت خودرو را داشت که البته فروش و استقبال از این خودرو طبق انتظار این شرکت پیش نرفت و پژو ۴۰۵ GLX همچنان پرفروشترین خودرو از انواع مدل های ۴۰۵ است. از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه ۹۰ میلادی که البته با وجود گذشت ۲۰ سال همچنان زیبا بنظر میرسد، موتور قدیمی با مصرف بالا و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای بالا است. اما کلیدی ترین و حساسترین نکته قابل اشاره که باعث دو دستگی در خرید 206، از مدلهای 1380 تا مدلهای 1391 و از مدلهای 1391 تا به امروز در نزد خریدان میشود، ساختار سیستم برق و مولتیپلکس پژو 206 است. لازم به ذکر است که همانند بازار ایران، در اروپا نیز، ۲۰۶ و فرزندانش در به عنوان یکی از اولین گزینههای خودرو دست دوم شناخته میشود.