آنها اما برای ۲۰۶ تقریبا همان سیاستی را در پیش گرفتند که سال ها قبل و بعد از پایان تولید پیکان انجامش دادند. موتور تقویت شده پیکان بر بدنه ۴۰۵ نشست اما توان حرکت دادنش را نداشت یکی از مدل های شکست خورده تحقیق و توسعه در خودروسازی ایران همان پژو های معروف به « آر. دی » بود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی که ۲۰۷ اتوماتیک در بازار آزاد تا مرز یک میلیارد تومان هم پیش رفت ، ایران خودرو در روزهای التهاب بازار خودرو تصمیم گرفت تا به تولید ۲۰۶ ، فرانسوی محبوب اما حالا دیگر قدیمی خیابان های ایران پایان دهد. ایران خودرو که از اواسط دهه ۹۰ همکاری با شریک تجاری اش پژو را قطع کرده ، سال هاست که خودش بر پایه مهندسی معکوس از محصولات شرکت فرانسوی به سبک خودش به خودکفایی رسیده از موتورهایی که تولید می کند تا قالب اتاق ها و باز تولید کامل خودرویی چون تارا بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ .
جدیدترین ماجراجویی ایران خودرو پس از تغییرات مدیریتی ، درحالی که در دوره مدیریت قبلی وعده داده شده از شروع امسال نمونه خودروی اقتصادی و جایگزین ایرانی ۲۰۶ به بازار بیاید ، حفظ ۲۰۶ بر پایه تولید با اتاق ۲۰۷ و موتور ضعیف تر تی یو ۳ است که ۱۳۶۱ سی سی است و ۴ سیلندر.
این سیستم با بھره مندی از ۲ میل بادامک جداگانه برای سوپاپ ھای ھوا و دود، امکان ایجاد ٤ عدد سوپاپ برای ھر سیلندر و مجموعا ۱۶ سوپاپ برای موتور را فراھم می کند .
موتور TU۵ JP۴
هنوز هم در خود فرانسه مدل های ارتقا یافته TU در بعضی از مدل ھای پژو و سیتروئن استفاده می شوند. سال هاست اما ایران خودرو بر پایه این مدل موتور ، پلتفرم موتور ملی خود را سوار کرده و مدل های TU۳ و TU۵ را نه تنها روی محصولات خودش که حتی محصولات خودروساز رقیب یعنی سایپا نصب کرده است. از دنای اتوماتیک تا ال ۹۰ های تولید داخل و تارا و ۲۰۷ اتومات ، همگی از این خانواده موتورها بهره می برند. ویژگی موتورھای TU بھره وری ، مصرف سوخت مناسب و انطباق با استانداردھای آلایندگی نسبت به تکنولوژی اواخر دهه ۹۰ میلادی و یک دهه پس از آن است. سال هاست که شرکت ایران خودرو سرمایه گذاری و تلاش برای بومی کردن دانش فنی این نوع موتورھا، پیش می رود.
۴۱۴۱