امکانات و موتور متفاوت شاهین جدید سایپا/ عکس

در «» بیشتر در این باره بخوانید.

زیر کاپوت این نسخه جدید پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی تنفس طبیعی ME16 مگاموتور قرار دارد که می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو آن هم دو گیربکس ارائه می‌شود که یکی دستی 5 سرعته آیسین و دیگری اتوماتیک 6 سرعته DAE است. ضمن اینکه پیشرانه شاهین PLUS از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT بهره می‌برد که باعث بازدهی هرچه بیشتر پیشرانه خواهد شد.

۵۸۵۸


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1759611/%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

در فضای داخلی نسخه پلاس هم نمی‌توان تغییر چشمگیری در مقایسه با نسخه استاندارد پیدا کرد. با این حال، بنا به اعلام شرکت سایپا، شاهین پلاس در زمینه داشبورد و تریم داخلی به‌صورت کلی با به‌روزرسانی‌هایی همراه خواهد بود. حتی احتمال داده می‌شود که کیفیت مواد داشبورد حداقل کمی بهبود پیدا کند. به‌غیر از این موارد، دست کم در مقطع کنونی قرار نیست تغییر دیگری در کابین نسخه پلاس اعمال شود.

مشخصات فنی شاهین پلاس سایپا

سدان شاهین پیش از نسخه پلاس، اول از همه در نسخه گیربکس دستی با عنوان G در دسترس قرار گرفت. همچنین مدتی پیش مشخص شد که در سال جاری این خودرو در دو تیپ با گیربکس اتوماتیک هم به عرضه می‌رسد. حالا نسخه پلاس شاهین سایپا که تازه از راه رسیده، از لحاظ مشخصات فنی تغییری قابل ملاحظه را نسبت به نسخه استاندارد تجربه کرده است.

پیشرانه سدان داخلی شاهین Plus

شاهین پلاس سایپا ظاهراً به‌جز نشان «پلاس» در نمای عقب تغییر قابل توجه دیگری در زمینه طراحی نمای بیرونی به‌خود ندیده است. از این رو، کماکان در نمای جلو چراغ‌های تهاجمی و کشیده و کاپوتی با فرم عضلانی به‌چشم می‌خورند. این درحالی است که در نمای کناری به طراحی بدون جزئیات زیاد بسنده شده است. نهایتاً در نمای عقب چراغ‌های دو قسمته با شکل و شمایل تهاجی قرار گرفته‌اند و سپر و درب صندوق عقب هم به‌شکلی ساده طراحی شده‌اند.