بیشتر بخوانید:
به گفته وی با کشورهای مختلف برای واردات رایزنی شده است. هدفگذاری واردات هم برای کم درآمدها است و دو سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلار تعیین شده است. بنابراین خودروی وارداتی بالای ۲۰ هزار دلار نخواهیم داشت.
از سوی دیگر باید در نظر داشت که انتشار اخباری با این محور بازار خودرو را دستخوش تغییر کرده و خودروهای مونتاژی در بازار با تغییر قیمت و ریزش قابل ملاحظه روبرو شدند .
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی وقوع بحران ارزی، واردات خودرو به کشور تعلیق شده و با هدف مدیریت ارزی، این کالا، کالایی لوکس تلقی شد. حالا نزدیک به پنج سال از این تصمیم گذشته و مدتهاست اخباری با محوریت واردات خودرو ، افکار عمومی را به خود مشغول کرده است .
این نماینده مجلس تأکید کرد خدمات پس از فروش باید قادر به پشتیبانی این خودروها باشد. قبل از مصوبه سران قوا عمدتاً خودروهای لوکس وارد کشور میشد ولی امروز بر اساس تصمیمگیریها، بخش عمده خودروهای وارداتی توسط قشر متوسط جامعه خریداری میشود؛ ضمن این که بر واردات خودروهای برقی تأکید شده است.
سد مقاومتی در بازار خودرو شکسته شد/ آخرین قیمت دنا، تیبا، پژو و رانا
این عضو کمیسیون صنایع مجلس دررابطهبا تقویت خودروسازیهای داخلی گفت: امروز سرعت علم و تکنولوژی در جهان زیاد است و در سنوات اخیر به جهت برخی تحریمها، امکان نوسازی تجهیزات را نداشتیم و لذا ورود خودروهای جدید به کشور با تکنولوژی روز امکان استفاده خودروسازان داخلی از علم جدید را فراهم میآورد.
در حالی که ابتدا صحبت از واردات خودروهای اقتصادی بود و برخی مسئولان رقم 10 هزار دلار را برای خودروهایی که قرار است به کشور وارد شود، اعلام می کردند اما حالا سخنگوی دولت پرده از افزاش این رقم برداشته و اعلام کرده است سقف بیست هزار دلار برای واردات در نظر گرفته شده است .
امید قالیباف گفته است: آیین نامه واردات نهایی شده به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی و واردات انجام میشود.
واردات خودرو فقط حرف است / نه دلاری برای واردات وجود دارد، نه بانک مرکزی با خروج ارز موافقت می کند
گفته میشود اولین خودروها پس از ثبت سفارش در این تاریخ وارد کشور خواهند شد .
خودروهای وارداتی چه زمانی میرسند؟
چه کسانی میتوانند خودرو وارد کنند؟
قیمت خودروهای خارجی به واسطه ممنوعیت واردات در ایران بسیار بالاست از این رو بسیاری از فعالان بازار معتقدند با واردات خودرو حباب قیمتی در این بازار میترکد.
در عین حال عضو کمیسیون صنایع مجلس از امکان واردات توسط همه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و افزود: خودروهای تمام برقی و هیبریدی ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورداستفاده قرار میگیرد. خودروهای دیگر مربوط به حملونقل عمومی است که باید جایگزین خودروهای فرسوده و تاکسیها شود و قسمی دیگر خودروهایی با میانگین قیمتی متوسط و پایین است.
223223
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1665311/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF
فیروزی دررابطه با ورود خودروی اقتصادی به کشور گفت: خودروها با حجم موتور کم و رعایت مسائل زیستمحیطی بوده و قیمتشان باید به میزانی باشد که جمعیتِ متوسط از نظر درآمدی قادر به خریداری آن باشند.
فیروزی درعینحال تأکید کرد آییننامه هنوز نهایی نشده و از طرفی نظرات فعالان این حوزه باید لحاظ شود.
قالیباف با تاکید بر اینکه استاندارهای ۸۵ گانه و حتی بیشتر حتما باید برای خودروهای وارداتی پاس شود، گفت: باید به این نکته توجه شود که خودروهای اقتصادی بی کیفیت و زشت نیستند، بلکه با کیفیت و مناسب هستند. ۵۰ درصد تقاضا در دنیا را خودروهای اقتصادی تشکیل میدهد و خودروسازانی که در اشل جهانی کار میکنند هم روی دهک ۱۰ برنامه ریزی نمیکنند.
در حالی که از ابتدا گفته شد خودروهای وارداتی به ایران شهریور ماه از راه خواهند رسید اما به واسطه آماده نشدن آییننامه اجرایی واردات خودرو این امر به سه ماه بعد، یعنی اواخر پاییر موکول شده است.