پیشرانه OM۳۵۵LA با حجم ۱۱.۵ لیتر و ۶ سیلندر خطی در این کامیون،توانایی تولید ۲۸۵ اسببخار قدرت و ۱۰۶۰ نیوتونمتر گشتاور را داشت.
کامیون سری L مرسدس به سرعت در آفریقا و آمریکای جنوبی و در نهایت خاورمیانه معروف شد. به خاورمیانه رسیدیم. مایلر را از سال ۱۳۳۹ در ایران تولید میشود و به فروش میرسد. قیمت سرسام آور بیش از ۳ میلیارد تومان(حدود ۵۷ هزار دلار تا لحظه نگارش این متن!) برای این پیرمرد ۶۲ ساله در بازار این کشور تعیین شده است!
تغییر قدرت پیشرانه از ۲۵۰ به ۳۰۰ اسببخار،استاندارد آلایندگی یورو ۴ ،ترمز جلو و عقب کاسهای و ترمز ضد قفل ABS از تغییرات و امکانات این کامیون هستند.
امیرمسعود عابدینی: البته مایلر نامی است که در ایران به آن معروف شده است و به طور رسمی همچین اسمی در بین محصولات مرسدسبنز دیده نمیشود.
استاندارد آلایندگی این کامیون یورو ۲ بود که از لحاظ سازگاری با محیط زیست،نیاز به توضیح ندارد!
پیکان و پراید و پژو ۴۰۵ بالاخره از خط تولید خداحافظی کردند؛ اما معلوم نیست چه عواملی باعث میشوند که تولید این کامیون و امثال خودروهایی مثل نیسان آبی در ایران متوقف نشود.
حالا قرار است ایرانخودرو در اقدامی جدید به عرضه مدل ۲۶۳۰ بپردازد. مدلی که آن را هم مرسدسبنز گردن نمیگیرد! تغییرات ظاهری آن قابل توجه است.
همان پیشرانه OM۳۳۵LA در این دو مدل نصب است.
تولید این کامیون از سال ۱۹۵۹ در آلمان شروع شد و تا سال ۱۹۹۵ برای صادرات ادامه پیدا کرد. مدلهای سبکتر این سری در شهر مانهایم و مدلهای سنگینتر در شهر گاگناو آلمان تولید میشدند.
مرسدسبنز مایلر در مدلها و نسخههای مختلفی تولید شد که به صورت مختصر معروفترین مدلها آن را بررسی میکنیم.
کارخانه بزرگ کامیونسازی “گروه صنعتی خاور” تحت لیسانس مرسدسبنز در سال ۱۳۳۸ در ایران تاسیس شد و در آن زمان جزو کشورهای خاص مونتاژ کننده این کامیونها بود.
گیریکس ۱۶ دنده در کامیون ۲۶۲۸ ساخت شرکت ZF است.
مدل ۲۶۲۸ در دو نوع کشنده و کمپرسی در ایران وارد شد.
برای اینکه خسارات وحشتناک ناشی از تصادف به اصطلاح شاخ به شاخ این کامیون کمتر شود،سپر جلویی را ادامه دادهاند که معلوم نیست از استحکام خوبی برخوردار است یا نه!؟
۵۸۵۸
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1735084/%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86-%DB%B6%DB%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%B3-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
بعد از این کامیون،مدلهای ۱۹۲۴ باری و کمپرسی و ۲۶۲۴ کمپرسی در ایران باقیماندند که به تازگی طرح پیشفروش آنها هم آغاز شد.
این موتور مجهز به توربوشارژ است.