یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: دخالت دولت و مافیای خودرو عامل انحصار و گرانی خودرو است. تنها راه نجات، حذف مدیریت دولت و آزاد گذاشتن بخش خصوصی برای تولید خودرو و یا واردات آن است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که بازار خودرو با یکی از بیسابقهترین رکودها روبروست و حجم خرید و فروش با کاهش بسیار جدی مواجه شده است اما با این حال نه اعلام واردات خودرو و نه تلاش برای واردات خودروهای دست دوم و اجرای طرحهایی برای بهبود عرضه خودرو از سوی کارخانهها در قالب سامانهی جامع هیچ کدام نتوانستند زمینه را برای بهبود وضعیت قیمتی در این بازار مهیا کنند.
یکی از کاربران تاکید کرد: واقعا اگر راست میگویند، اجازه دهند هر کسی خودش برای استفاده شخصی یک ماشین نو و یا دست دوم واردکند. دولت هم مالیات خارج از عرف نگیرد.
یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: عدم تعادل بین عرضه و تقاضا.
بر اساس این گزارش کوچکترین تغییرات قیمتی دلار بر بازار خودرو اثرگذار است و هر اتفاقی میتواند منجر به افزایش قیمت شود . با این وجود سوال اینجاست که مهمترین دلیل غیرعادی ماندن وضعیت در این بازار چیست؟
کاربری بیان کرد: تصمیمات مدیران ناکارآمد.
یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: وعده اصلاح 3 روزه بورس و شش ماهه خودرو و ساخت یک میلیون مسکن یادمونه.
رضا، کاربر دیگر خبرآنلاین تصریح کرد: نگاه کالای سرمایه ای به اتومبیل جهت حفظ ارزش پول و سودآوری از آن.
کاربری عنوان کرد: دلالها؛ از دلالی که کنار خیابان می ایسته تا دلالی که در لباس نماینده مجلس و مدیر کارخانه و… است.
۲۲۳۲۲۵