وی با تاکید بر اینکه میزان خرید ایرانیها یک سوم سال ۹۰ است، افزود: مثال ساده نشان از وضعیت واقعی دارد. در سال ۸۶ ما ۲۴ هزار دستگاه کامیون تولید می کردیم اما سال گذشته ما ۳ هزار دستگاه ساختیم. در شرایط فعلی ترکیه، امارات و عربستان بازارهای به شدت جذابتری از ایران دارند. خودروساز چینی منت اماراتیها را می کشد ولی ما باید منت چینیها را بکشیم.
وی پیش بینی کرد وادرات خودرو اثری بر محدوده قیمتی خودروهای ایرانی کمتر از چهارصد میلیون تومان نداشته باشد و قیمت خودروهای میلیاردی را به صورت محدود تحت تاثیر قرار دهد.
فرید زاوه در گفتوگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با کوچک شدن بازار ایران به شکل واقعی، نباید تصور کنید خودروسازان مترصد ورود به بازار ایران هستند. حجم اقتصاد ما کوچک شده و ما قدرت خرید چندانی نداریم.
مشروح اظهارات زاوه را (اینجا) بخوانید.
این کارشناس تاکید کرد: ما توانایی بالایی برای خرید نداریم. قرار است یک میلیارد دلار خودرو وارد شود اما حقیقت این است که خودروی زیر ۱۰ هزار دلار چیزی شبیه همین تیباست و اگر قرار باشد بیاید قیمتش بسیار بالاتر از تیبا خواهد شد.
۲۲۳۲۲۵
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1676253/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7