۲۲۳۲۲۵
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1756861/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%98%DB%8C
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: اگر افزایش تولید اتفاق نیافتد، هزینههای سربار تولید بالا خواهند بود؛ افزایش تولید میتواند کمک کند هم هزینه سربار کاهش یابد و هم در جهت افزایش عرضه در بازار و پاسخگویی به نیاز بازار کمک کند.
وی با بیان اینکه برخی خودروسازان داخلی قیمتی بسیار بالاتر از نرخ منصفانه خودروهای خود را قیمت گذاری میکنند، گفت: بحث مقیاس میزان تولید مطرح میشود که خط تولیدی که خودروساز به عنوان سرمایه ثابت راه اندازی کرده است، در کشورهای خارج از ایران ممکن است با همین خط تولید در طول یک هفته ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کند که در ایران با همین خط تولید ۵۰ دستگاه در هفته تولید میکنیم.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سلمان ابراهیمی نژاد در یک برنامه تلویزیونی افزود: خودرویی که در خارج از ایران ۲۰ هزار دلار قیمت گذاری میشود بهصورت قطعات منفصله وارد میشود که با در نظر گرفتن تعرفه، سود بازرگانی متناسب با میزان داخلی سازی که خودروی مونتاژی دارد، نهایتا با یک سود منطقی که خودروساز از فرآیند انتظار دارد، باید با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.
به گفته ابراهیمی نژاد، با افزایش تولید، سود تولید کننده به واسطه تعداد خودروهای فروخته شده افزایش می یابد.