محمدعلی، کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: صددرصد موافق ورود خودروهای دست دوم هستم و برای مملکت و ملت بسیار مفید است؛ به شرط اینکه واسطه ورود خود مردم باشند، نه آقازادهها.
سهیل، یکی دیگر از کاربران تصریح کرد: سوال اصلی این هست که آیا واردات خودرو شدنی هست؟ چون اینکه طبیعی هست که اگه به تعداد کافی و معنیداری وارد بشه، خودورویی که 10 برابر قیمت واقعیش قیمت داره، حتما کاهش قیمت شدید پیدا میکنه و این روی کل بازار اثر میذاره. ولی تجربه نشون داده اینها همش شعار درمانی هست و عملا یا اتفاقی نمیافته و یا چهار تا دونه با هزار داستان وارد میکنند و در نهایت دوباره بازار راه خودش رو میره. واردات خودروهای نو با اون همه سر و صدا در نهایت چند تا وارد شد؟
از دیگر سو، برخی نیز منتقد چنین اتفاقی هستند و معتقدند که این اقدام میتواند ایران را تبدیل به قبرستان خودروهای فرسوده کند.
کاربر دیگری عنوان کرد: تمام عمرم از جلوی چشمانم می گذرد. بدترین قسمت این است که من در حال رانندگی با یک ماشین دست دوم هستم.
در همین رابطه، کاربران خبرآنلاین دیدگاههای خود را مطرح کردند. یکی از کاربران نوشت: لطفا با مردم رو راست باشید. هیچ وقت مافیای خودرو اجازه نمیده واردات خودرو (چه نو و چه دست دوم) به اندازهای صورت بگیره که منافعشون به خطر بیفته. بحث واردات خودرو صرفا یک کار تبلیغاتی و روانی است و هیچوقت واردات در تیراژ بالا صورت نخواهد گرفت. واردات محدود هم تاثیرات محدودی خواهد داشت.
کاربری متذکر شد: طبیعیه وقتی کالایی وارد بازار بشه و اونو اشباع کنه، باعث کاهش قیمتها بشه.
علیرضا، کاربر خبرآنلاین تاکید کرد: در صورتی که رانت نداشته باشد و بگذارن هر کس برای مصرف شخصی خود خودرو دست دوم وارد بکنه، باعث کاهش شدید خودروهای داخل چه خارجی و داخلی میگردد.
رضا سعیدی، کاربر خبرآنلاین نوشت: به شرطی که قیمت واقعی باشه.
۲۲۳۲۲۵