قویترین نسخه دنا پلاس، دنا جوانان، مجهز به پیشرانههای EF و TC ایپکو و گروه صنعتی ایرانخودرو است. این پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری ۱۶ سوپاپه و توربوشارژ، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. نیروی تولیدی توسط جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE چین که مجهز به فناوری هیوندای پاورتک است، به چرخهای جلو منتقل میشود. این تیپ دنا پلاس میتواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا صد را در کمتر از ۹٫۸ ثانیه ثبت کند. به گفته ایرانخودرو، دنا جوانان قرار است از مرداد ۱۴۰۳ به صورت رسمی به فروش برسد.
امیرمسعود عابدین_ پلتفرم سمند برای ایرانخودرو برکت بسیاری داشت؛ با وجود اینکه سمند در سال ۱۴۰۱ از خط تولید ایرانخودرو خداحافظی کرد، اما هنوز مشتقات این مدل مانند سورن پلاس و انواع مختلف دنا پلاس روی خط تولید هستند. خطمشی همیشگی ایرانخودرو بهجای تولید یک خودروی متمایز و کاملاً جدید، اعمال تغییراتی در جهت بهبود ظاهری و فنی خودروها بوده است. از زمان معرفی و عرضه دنا در سال ۱۳۹۳ تاکنون، چندین مدل با پسوندهای گوناگون مانند پلاس، توربو، اتوماتیک، پلاس توربو اتوماتیک و… در بازار حضور داشتهاند. بازی با این اسمها و پسوندها برای ایرانخودرو بسیار کمهزینهتر از تولید خودرویی کاملاً جدید است. بگذریم؛ اخیراً مشخصات جدیدترین مدل دنا به نام جوانان توسط ایرانخودرو منتشر شده است. پسوند جوانان اشارهای به مدل نمادین پیکان جوانان است که در زمان خود بهعنوان خودرویی اسپرت برای اقشار متوسط به حساب میآمد. بنابراین دنا جوانان را باید خودرویی با مشخصات اسپرت و نسبتاً جذاب بدانیم.
ظاهر کلی دنا جوانان آنچنان با اسپرت بودنش سازگار نیست؛ بهجز خطوط قرمز به کاررفته در سپر و چراغهای جلو و همچنین دیکال نصبشده روی رکاب خودرو، هیچ تفاوت دیگری از نظر ظاهری با سایر نسخههای دنا دیده نمیشود. این تغییرات ضعیف و کمرنگ به شکلی است که میتوان آنها را به صورت افتر مارکت هم نصب کرد.
آینههای تاشو برقی، سانروف برقی، استارت دکمهای، فرمان دی کات، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه اتوماتیک، صندلیهای برقی جلو، چهار کیسه هوا، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین دندهعقب، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پایش باد تایرها و… ازجمله امکانات این نسخه از دنا هستند.