این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار خودروهای چینی مونتاژی با این مصوبه تاثیر چندانی نخواهد یافت و خودروهای مونتاژی چینی که با بهای گزاف در بازار عرضه میشوند، همچنان با سودآوری خوبی بیتهدید خواهند ماند.
وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژیهای کرهای پسابرجامی و وارداتیهای هاچبک کرهای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تحربه میکنند.
زاوه ادامه داد: خودروهای وارداتی کوچک قدیمی مانند انواع خودروهای هاچبک و مونتاژیهای کوچک و خودروهای جدید داخلی از این مصوبه متاثر میشوند و قیمت آنها کاهشی میشود.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی هم تاثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، بیشترین تاثیر بر محصولات بازار خواهد بود و محصولات پایینتر، تاثیرپذیری کمتری خواهد داشت.
۲۲۳۲۲۵
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1669419/%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8
وی افزود: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بیتاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاسهای دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند. این به این معنی است که خودروهایی مانند راو۴، سانتافه، انواع بنز و بیامو عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان با محصولات قدیمی ادامه حیات میدهند و لذا تاثیری بر قیمت آنها محقق نمیشود.
فربد زاوه درباره آییننامه واردات خودرو گفت: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین میشود، بر بازار را میتوان اینگونه شناسایی کرد.
زاوه خاطرنشان کرد: در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تاثیر میگیرند.
مشروح اظهارات فربد زاوه را (اینجا) بخوانید.