ظرفیت فضای داخلی و محفظه بار ۲۰۶ در مقایسه با ۲۰۷ اختلاف فاحشی را نشان نمیدهد؛ چرا که ابعاد بدنه این دو خودرو به ویژه از نظر فاصله بین محور چرخها بسیار به یکدیگر نزدیک است؛ بنابراین فضای پای سرنشینان عقب ماشین ۲۰۷ نیز همانند خودرو ۲۰۶ نسبتا محدود است و آزادی عمل افراد حاضر در این بخش را تا حد زیادی کاهش سایت irankhodro4314 میدهد. میزان دید به بیرون نیز با وجود ستونهای نسبتا ضخیم، اندکی محدود است؛ اما با این حال، سطح تسلط راننده بر ابعاد خودرو مطلوب ارزیابی میشود. از دیگر نکات مهم در خرید پژو 206 دست دوم، بررسی میزان استهلاک خودروی مورد نظر است.
درمجموع باید بیان داشت که طراحی پژو ۲۰۷، چه در بحث بدنه و چه در زمینه کابین، جذاب و اسپرتتر از peugeot 206 است؛ اما با این حال، هنوز هم بسیاری از مشتریان ایرانی طراحی کابین و بدنه پژو ۲۰۶ را دلنشین و خوشایند میپندارند و شاید حتی آن را به ۲۰۷ ترجیح دهند. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید. با توجه به یکسانبودن قوای فنی این خودروها و تشابه تقریبی وزن آنها، باید گفت شتاب و چالاکی هر دو مدل در سطح نسبتاً یکسان قرار دارد و میتواند نیازهای مشتریان جوان ایرانی را از این بابت تا حد زیادی برآورده سازد. میتوان گفت که دنا پلاس از امکانات رفاهی مشتریپسندتری نسبت به سمند سورن برخوردار است.
امروز به بررسی پژو 206 تیپ 2 می پردازیم. در شرایطی که هوای بسیاری از شهرهای کشور در اکثر روزهای سال آلوده است و مشکلات بسیاری را برای ساکنان آنها بهوجود میآورد، پژو 206 که آلودگی کمتری تولید میکند، میتواند گزینه مناسبی برای استفادههای شهری باشد که تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست دارد. ۲۰۶ تیپ پنج و ۲۰۷ دندهای از یک نوع پلتفرم، پیشرانه و جعبهدنده استفاده میکنند؛ بنابراین اختلاف فنی زیادی میان آنها وجود ندارد. باز هم باید اشاره کنیم که این دو خودرو در واقع یک مدل با دو ظاهر مختلف هستند؛ بنابراین فرق چندانی میان تجربه رانندگی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ احساس نخواهد شد. مقایسه پژو 206 تیپ 5 و 207 دندهای، پژو 206 و 207 در میان خریداران داخلی طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا این دو هاچبک همخانواده از سری تولیدات پرطرفدار شرکت ایران خودرو هستند که طی دوره یکی دو دهه اخیر، ذائقه مشتریان ایرانی را با جاذبهای قوی به سمتوسوی خود متمایل ساختهاند. ایران خودرو تولید پژو ۲۰۶ را از سال ۱۳۸۰ در ایران شروع کرد. پس از اینکه کره در خودرو سازی رشد قابل توجهی کرد ( ایران و کره باهم صنعت خودرو سازی شروع کرده بودند) در افکار مردم این بود که خودروی جدیدی تولیدشود و به همین دلیل در دهه 70 بود که طرح اولین خودرو ی ملی مطرح شد و در مجلس شورای اسلامی ،وزارت صنایع سنگین ، و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح شد.
پژو 206 که ماهیت اصلی آن به کشور فرانسه و شرکت معروف پژو باز میگردد، یکی از محبوبترین اتومبیلهای خاک ایران بوده و تیپ ۵ پژو 206 همچنان از نظر بسیاری خریداران، بهترین خودروی موجود در کشورمان است. تولید این خودرو به قدر در کشور ایران و حتی در برخی از کشورهای آسیایی با استقبال خوبی مواجهه شده است که در برخی از مشاغل از آن استفاده بهیه ای میشود . این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپهای مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمتهای مختلفی مورد خرید و فروش واقع میشد.
نکته ی بعدی این است که این خودرو در بازار اروپا بیشتر به شکل کوپه دیده می شده و چهار در شدن این خودرو شاید کمی از حالت اسپرت این ماشین کم کرده باشد اما واقعیت این است که هنوز هم ۲۰۶ بعد از گذشت این همه سال به عنوان یک خودروی جوان پسندانه و جذاب خیلی مناسب دیده می شود و این خودرو زمانی وارد بازار شده که تنها رقیب نزدیک آن پراید هاچ بک بوده و از آنجایی که ۲۰۶ خودروی مدرنی محسوب می شده موفق شد در بازار خوب جا باز کند. در حال حاضر نیز با وجود اینکه سالهای زیادی از تولید آن میگذرد، هنوز هم یک خودروی زیبا و اسپرت محسوب میشود.
این اعداد از لحاظ قوای حرکتی، ۲۰۶ را در رده ی میانی رو به پایین قرار می دهد و با این که این اعداد برای خودرویی که داخل شهر استفاده می شود کاملا مناسب هستند اما وقتی که کولر روشن می کنید و کمی در مسیر سر بالایی باشید متوجه می شوید که توانایی فنی ۲۰۶ تیپ ۲ کمی ضعیف است. از طراحی جوان پسندانه ی این خودرو کاملا مشخص است که هنگام طراحی این خودرو قشر خریداران جوان تری مد نظر بوده است. این محصول قرار بود به عنوان جانشین پیکان به دست مشتریان قشر متوسط رو به پایین برسد، اما با توجه به شرایط خاص بازار و تقاضای بالا برای این محصول، قیمت آن روز بهروز بالاتر رفت و طبق انتظار، پراید جای پیکان را گرفت و سمند به محصولی نسبتا لوکستر برای اقشار کارمند بدل شد. از جمله نکات قابل تامل در مورد دنا عدم وجود کوچکترین تناسبی بین طراحی جلو و عقب خودروست، هرچه جلوی خودرو تهاجمی، خشن و پویاست، در طراحی عقب آن خطوط قوسی، غیر حجیم و آرام حکم فرمایی می کنند.
این هاچبک جذاب با طراحی زیبا، قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی قابل قبول توانست فروش خوبی را تجربه کند. اما اگر به دنبال لاستیکی از جنس مرغوب تر و بادوام تر هستید که مناسب اتوموبیل سمند شما باشد و هزینه اضافی آن خیلی شما را آزرده خاطر نمی کند برندهای وارداتی متعددی نیز قابل خریداری و استفاده هستند که از آن جمله می توان به لاستیک میشلن، هانکوک، کومهو، بریجستون و رودستون اشاره کرد. درهنگام خرید خودرو،به کیلومتر شمار آن دقت کنید تا میزان کارکرد خودرو را بدانید. علاوهبراین، براساس اعلام رسمی، استاندارد آلایندگی آن، یورو 4 است، این مورد از دیگر مزایای پژو 206 تیپ 2 است؛ که نشاندهنده میزان آلودگی پایین آن است.
اگر می خواهید ضبط ماشین خودتان را خودتان وصل کنید و آن را به بیرون نبرده و هزینه نکنید بهترین کار این مقاله و فیلم های آموزشی ان را بخوانید تا بتوانید خودتان مثل یک حرفه ای ضبط ماشین خود را هر چه باشد پراید و پژو و … فراموش نکنید که همراه مکانیک برای تمامیمراحل خرید پژو 206 دست دوم، از بررسی قطعات گرفته و تا خود معامله مذکور، خدمات حرفهای و تضمین شدهای را در نظر گرفته و آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی در حوزه خرید و فروش خودروهای دست دوم نیز هست. بنابراین لازم است پیش از خرید پژو 206 دست دوم، کلیه بخشهای استهلاک پذیر آن را بررسی کرده و حرفهای دلالان یا فروشندگان را بدون آزمون و اطمینان قبول نکنید.
ماشین ری را ایران خودرو اولین محصولی است که به طور همزمان مدل بنزینی و برقی آن طراحی میشود. آینههای بغل برقی است و به صورت اتوماتیک تا میشود. منطقی است که این خودرو به دلیل استفاده از گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت بیشتری داشته باشد. حالا که از معایب و مزایای سمند سورن توربو اطلاع پیدا کردید شاید این سوال هم ذهن شما را به خود درگیر کند که آخر خرید این خودرو به عنوان یک سدان خانوادگی و اقتصادی منطقی است یا خیر. پژو ۴۰۵ یکی از قدیمیترین خودروهای در حال تولید کشورمان است که همین موضوع را میتوان یکی از معایب عمدهٔ آن دانست.
تعویض دنده در ۲۰۶ نسبتا خوب انجام می شود و گیربکس خوبی روی آن نصب است اما مشکل بزرگی که در ۲۰۶ تیپ ۲ وجود دارد این است که موتور این خودرو کمی ضعیف است و در شتاب گیری خیلی خوب عمل نمی کند. اگر خودرو را بیشتر در شهر استفاده می کنید، خیلی اهل سرعت و شتاب نیستید و از خودرو در سفر استفاده نمی کنید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ گزینه ی مناسبی است اما اگر اهل گاز دادن هستید و خودروی پرشتابی میخواهید پیشنهاد میکنیم که با کمی هزینه ی بیشتر ۲۰۶ تیپ ۵ که موتور تی یو ۵ روی آن نصب است را خریداری کنید اما اگر خودرویی میخواهید که برای مسافرت هم استفاده بکنید باید قبول کنید که ۲۰۶ خودروی کوچکی است و مناسب مسافرت نیست و شما باید سراغ خودروهایی مثل سمند، ۴۰۵ یا پژو پارس بروید. مدلی که از لحاظ امکاناتی در سطح پایه است و ضعیف ترین موتور ممکن یعنی موتور تی یو ۳ روی آن نصب است. دسته اول مربوط به مدل های اولیه مونتاژی تا سال 1391 بوده و پس از آن سیستم مولتی پلکس ایرانیزه جایگزین سیستم فابریک پژو شده که به علت ایرادات و باگ های زیاد، امکان نصب آپشن های فابریک 206 را نیز از دارندگان مدل های جدید سلب می کند.
به دلیل کیفیت ساخت نامناسب برخی مدلها و نحوه جایگیری و عملکرد گیربکس در پژو 206، علیالخصوص تیپ ۶، مشکلات عدیدهای قابل انتظار بوده و در آینده هزینههای سنگینی را برای خریدار به وجود میآورد. پژو 206 دکترها نیز از استهلاک در امان نیست! لذا حذف و حدیثهای بسیاری برای خرید پژو 206 دست دوم به وجود آمده و ما نیز در همراه مکانیک به همین مسئله یعنی خرید پژو 206 دست دوم خواهیم پرداخت. یکی دیگر از مزایای پژو 206 طراحی داخلی آن است. بااینحال همانند اکثر فیسلیفتهای خودروسازان وطنی، به عقیدهٔ بسیاری، ظاهر پژو ۴۰۵ SLX نهتنها زیباتر از قبل نشده که حتی نسبت به نمونهٔ پیش از فیسلیفت پسرفت هم داشته است چراکه نمای ساده و هماهنگ ۴۰۵ در آن بههم خورده است؛ اما بااینحال همین تغییرات، ظاهر ۴۰۵ SLX را متفاوت و تا حدودی بروزتر از قبل کرده که هرچند قیاس آن با طراحیهای جدید پژو خندهدار است اما با توجه به بازار انحصاری ایران و همینطور رنج قیمتی، میتوان آنرا نسبتاً قابلقبول ارزیابی کرد.
پس هوشیار باشید و اگر برای بررسی این بخش دانش کافی ندارید، از کمک کارشناسان همراه مکانیک در محل بررسی خودرو مورد نظرتان بهره بگیرید. در مقاله راهنمایی خرید خودروی دست دوم در بخش فنی امارهای تکان دهنده ای نسبت به خودروهای دست دوم به شما میدهیم که مطالعه کردن آنها برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم را دارید ضروری میباشد. طراحی ظاهری و بدنه ی ۲۰۶ یک طراحی ماندگار است، طراحی ای که بعد از ۲۰ سال هنوز رنگ و بوی جدید بودن دارد ؛ طراحی ای که هنوز جوان پسندانه است و بعد این همه سال هنوز هم جذابیت خود را دارد. مسلما ۲۰۷ از طراحی ظاهری مدرنتری نسبت به ۲۰۶ سود میبرد؛ به ویژه چراغهای بزرگ کشیده که البته حالتی اغراقآمیز هم دارند، بههمراه طرح مدرنتر سپر و قاب آینههای متفاوت، ظاهری جذابتر را برای peugeot 207 رقم زدهاند. اما درون کابین ۲۰۷ به حد زیادی در قیاس با 206 تغییر کرده است؛ بهویژه طراحی جدید داشبورد و غربیلک فرمان آن نسبت به گذشته کاملا متحول شده است.