دنا پلاس توربوی جدید با ظاهری شکیل و موتوری قدرتمندتر از همیشه / عکس

دنا پلاس توربو جدید با ۴۵۵۹ میلی‌متر طول، ۱۹۳۳ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به حدود ۶.۲ متر می‌رسد. بنابراین کابین فضای جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

5858


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1721009/%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87

موتور EFP یا همان TC7 پلاس از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با TC7 فعلی دارد. این تفاوت‌ها را می‌توان در بهبود میل‌لنگ، میل بادامک، سیستم خنک‌کننده، شاتون، سرسیلندر، منیفولد هوای ورودی، سیستم EMS، یاتاقان‌ها، پیستون، منیفولد دود خروجی، توربوشارژ و … خلاصه کرد.

پیشرانه ۶۵۰۱ ایپکای ایران‌خودرو می‌تواند ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. از دیگر مشخصات دنا پلاس توربو جدید می‌توان به رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۵ و مصرف سوخت ۸.۶ لیتری در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

ایران‌خودرو به تازگی از مشخصات دنا پلاس توربو جدید رونمایی کرده است. این خودرو با ظاهر شکیل و امروزی، با قدرت و امکانات متنوعی روانه بازار می‌شود. اما مهم ترین مشخصه آن، تجهیز به سری جدید پیشرانه‌های EFP است.

مشخصات دنا پلاس توربو جدید در بخش ایمنی و رفاهی به موارد دیگری همچون سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم سنجش باد تایرها، استارت دکمه‌ای، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی تعمیم یافته است.

دنا پلاس توربوی جدید با ظاهری شکیل و موتوری قدرتمندتر از همیشه / عکس

این ماشین دارای امکانات مشترک با مدل قبلی و همین‌طور تجهیزات بیشتری است. از جمله این امکانات مشترک می‌توان به چهار کیسه هوا، چراغ‌های دیلایت، ترمز دیسکی جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های ۱۶ اینچی، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، صندلی‌های برقی جلو، تریم داخلی پارچه‌ای، آینه‌بغل‌های تاشوی برقی و …. اشاره کرد.

پیشرانه EFP در حقیقت همان موتور TC7 بهبودیافته (TC7 پلاس) است که به نوبه خود، نسخه ارتقایافته پیشرانه EF7‌ به حساب می آید. سری جدید EFP در محصولات جدید ایران‌خودرو مثل خانواده دنا پلاس و همین‌طور شاسی بلند ریرا به کار می رود.