به گزارش خبرگزاری الخبرآنلاین، این روزها بیشتر مردم به دلیل ازدحام ترافیک در شهرهای بزرگ به دنبال خرید خودروهای اتوماتیک هستند. به دلیل عدم کارکرد کلاچ و تعویض دنده، این مدل های خودرو در شهرهای پرترافیک مانند تهران که اکثر افراد از جاده های مختلف به آنجا می روند و برمی گردند، عمر خود را در ترافیک می گذرانند که از طرفی رانندگی را برایشان راحت تر و راحت تر می کند ، معمولاً خانم ها بیشتر به ماشین های اتوماتیک برای تردد روزانه علاقه دارند. به همین دلیل به این محتوا رسیده ایم تا خودروهای اتوماتیک را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان عرضه کنیم.
ماشین های سریع
به گزارش اسب بخار، یکی از اولین آپشن های صفر کیلومتر موجود در بازار را باید کوییک اتوماتیک دانست. کوییک در اصل نسخه هاچ بک ساینا است. طبیعتاً این خودرو با دارا بودن مواردی مانند قفسه سقف و… در رده کراس اوور هاچ بک دسته بندی می شود. به اشتراک بگذارید
این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ تنفس طبیعی است که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و گیربکس اتوماتیک CVT نیرو را به چرخ های جلوی گیربکس اتوماتیک QuickR می فرستد.
ساینا اتوماتیک
ساینا اتومات یکی دیگر از گزینه های این گروه است. این خودرو نسبت به کویک بازار ضعیف تری دارد اما از آنجایی که خانواده های ساینا و سهند عموما فضای بار مناسب و بزرگی دارند، گزینه ای خانوادگی تری محسوب می شود. ساینا از نظر امکانات شبیه به کوییک است و عموما انواع مختلفی دارد و در هر لحظه با آپشن های متفاوتی عرضه می شود. این خودرو به موتور 1.5 لیتری با گیربکس CVT نیز مجهز شده است.
سهند پلاس اتوماتیک
سهند اتوماتیک با گیربکس CVT برای اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد امسال با نام سهند پلاس به نمایش درآمد.
سهند اتوماتیک از موتور 1497 سی سی M15i مانند نسخه دنده ای استفاده می کند. این موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ می تواند 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک CVT (با گیربکس 6 سرعته مصنوعی) به چرخ های جلوی این خودرو برساند.
سهند پلاس در دو تیپ 2 و 3 در بازار عرضه خواهد شد که این دو نسخه تنها از نظر امکانات رفاهی با هم تفاوت دارند.
اطلس پلاس اتوماتیک
اطلس پلاس در واقع یک نسخه اتوماتیک است و کمی با مدل های استاندارد این خودرو متفاوت است. در این خودرو شاهد استفاده از رنگ شرابی در دکوراسیون داخلی هستیم و صندلی ها از پارچه های مختلفی ساخته شده اند. با توجه به گیربکس اتوماتیک خودرو، شیفتر گیربکس داخل کابین نیز تغییر یافت و اهرم زیبایی برای آن در نظر گرفته شد.
کیسه هوا، کنترل پایداری و کشش، ترمزهای ضد قفل، دستیار استارت در سربالایی، تهویه مطبوع دیجیتال، نشانگر تعویض دنده، سنسور پارک عقب، چراغ های روز، چراغ های خودکار، سنسور کنترل فشار لاستیک، صفحه نمایش، دوربین دید عقب، فرمان با کلیدهای کنترلی، آینه های جانبی تاشو برقی، کروز کنترل، سانروف، استارت دکمه ای، سنسور باران، رادار نقطه کور و ... از جمله امکانات ایمنی و راحتی نسخه پلاس هستند.
این خودرو نیز مانند بسیاری از محصولات سایپا به موتور M15 مجهز شده است. اطلس پلاس دارای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 4 سیلندر و 8 سوپاپ است. این موتور 91 اسب بخار قدرت با گشتاور 137 نیوتن متر تولید می کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. گیربکس اتوماتیک اطلس توسط پانچ بلژیک عرضه می شود. این گیربکس حالت های اسپرت، برفی و تیپترونیک 6 سرعته مصنوعی را برای راننده ارائه می دهد.
پژو 207 اتوماتیک TU5P
پژو 207 را باید محبوب ترین عضو باشگاه زیرمیلیاردی (قیمت کارخانه) اتوماتیک دانست. این خودرو دارای موتور تیوفاو پلاس و گیربکس 6 سرعته AT می باشد. موتور جدید Tiofave Plus 207 اتوماتیک می تواند 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو به کمک گیربکس 6 سرعته DAE ایجاد کند.
پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای مجهز به سیستم پایش فشار باد لاستیک موسوم به TPMS برای گذر از 85 استاندارد است.
یکی از ویژگی های مهمی که به پژو 207 اتوماتیک ارتقا یافته اضافه شده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC است که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک می کند. دستیار استارت در سربالایی یا HSA یکی از کاربردی ترین امکاناتی است که به پژو 207 اتوماتیک با سقف شیشه ای ارتقا یافته اضافه شده است. پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو نیز سقف شیشه ای ارتقا یافته با آینه برقی و حساس به نور را ارائه می دهد که البته این گزینه در نسخه های قدیمی تر وجود نداشت.
Tare اتوماتیک V4
تارا گزینه دیگری در بین ماشین های اتوماتیک با قیمت زیر 1 میلیارد دلار است. سدانی با مشخصات فنی مشابه 207 اتوماتیک، اما با فضای کابین بسیار بیشتر و صندوق باری که مناسب خانواده های ایرانی است.
گیربکس اتوماتیک دارای درایو تیوفایو پلاس و گیربکس 6 سرعته AT است. موتور اتوماتیک Tiofave Plus Tara می تواند با کمک گیربکس 6 سرعته DAE 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو تولید کند.
تارا اتوماتیک V4 دارای ویژگی های جدیدی مانند درب بازکن برقی صندوق عقب با سنسور حرکت پا، صندلی برقی شش جهته راننده، دوربین دنده عقب با خطوط پارک متحرک، نورپردازی زیر درها و زیرپایی و غیره است. از نظر طراحی، گیربکس V4 اتوماتیک تا حدودی با نسخه V2 تفاوت دارد و محل قرارگیری دکمه های بالابر پنجره ها و طراحی کنسول وسط برای این خودرو تغییر کرده است.
داینا پلاس اتوماتیک
دنا پلاس اتوماتیک را می توان تیزترین عضو این گروه دانست. این خودرو با وجود بدنه بلندش فضای کابین بزرگی ندارد اما طراحی بیرونی آن افراد زیادی را به خود جذب می کند.
این خودرو مجهز به موتور EF7 توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT است. Youth Edition گزینه های بیشتری نسبت به داینا پلاس معمولی دارد، از جمله ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور پایش فشار باد تایر (TPMS)، آینه الکترواپتیکال، فرمان D شکل و کنترل پایداری.
جک جی 4
JAC J4 را باید تنها سدان چینی در این کلاس نامید. خودرویی با نمای بیرونی و کابین بسیار ساده که تقریباً شبیه اکسنت دو نسل پیش است.
این خودرو همچنان به موتور 1.5 لیتری VVT-i تنفس طبیعی مجهز است که 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس جک J4 یک CVT اتوماتیک است که دارای حالت تیپ ترونیک 6 سرعته مصنوعی است. حالت های رانندگی برفی و اسپرت نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
Jac J4 دارای دو کیسه هوا، شیشه و آینه برقی، تهویه دستی برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور فشار باد لاستیک، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سیستم کنترل فرود از تپه، سیستم کنترل پایداری و مجهز به برق , منبت داخلی چرم مصنوعی , ترمز جلو و عقب دیسکی , ساب ووفر جدید ( کیت ) , صفحه نمایش لمسی اندروید , شش بلندگو , سنسور پارک عقب . ماشین و غیره
KMC Eagle
Eagle را باید یک سدان ملی با زیرساخت های تمام چینی دانست. این خودرو در واقع فیس لیفت شده JAC J4 است که با نام و نشان کرمان موتور به بازار می آید و تنها خودروی ملی از خودروسازان بخش خصوصی محسوب می شود.
در نسخه بنزینی، Eagle Sedan دارای مشخصات فنی مشابه با JAC J4 است. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 104.5 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر و گیربکس اتوماتیک CVT بود. لازم به ذکر است که این خودرو دارای نسخه الکتریکی نیز خواهد بود.
Eagle به مواردی مانند دو کیسه هوا، تزئینات داخلی چرمی و پارچه ای، کروز کنترل، مانیتور، کنترل پایداری، کنترل کشش، چراغ های روشنایی در روز، ترمزهای دیسکی، کلاستر دیجیتال و غیره در بخش راحتی و ایمنی مجهز شده است.
322