در نمای داخلی شاهد همان طراحی ساده شاهین هستیم. پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مشابه شاهین قرار است در اولین مراحل عرضه در آریا حضور داشته باشد. این پیشرانه ۱۴۰ اسببخار قدرت و ۲۲۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.
۵۸۵۸
در نمای داخلی شاهد همان طراحی ساده شاهین هستیم. پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مشابه شاهین قرار است در اولین مراحل عرضه در آریا حضور داشته باشد. این پیشرانه ۱۴۰ اسببخار قدرت و ۲۲۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.
۵۸۵۸
منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1751764/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C
اطلاعات بیشتر درباره این خودرو را در مطلب زیر بخوانید:
وظیفه انتقال قدرت برعهده یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.
پلتفرم این خودرو براساس نسل اول پژو ۲۰۰۸ است. پیشرانه EF۷PTC که نسخه پیشرفته همان EF۷ است، ۱۶۰ اسببخار قدرت و ۲۴۵ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.
هاچبک جدید ایرانخودرو با هدف جایگزینی محصولات ۲۰۶ و ۲۰۷ وارد بازار خواهد شد. طراحی متفاوت آن توسط طراحان ایرانی صورت گرفته است. به احتمال زیاد، ساختار TF۲۱ اشتراکاتی با پژو ۲۰۶ داشته باشد.
سیتروئن C۳ XR براساس پلتفرم PF۱ که در تارا هم دیده میشود،ساخته شده است. پیشرانه TU۵+ که درچندین مدل دیگر ایرانخودرو و سایپا هم حضور دارد،حداکثر قدرت ۱۱۳ اسببخاری و گشتاور ۱۵۰ نیوتونمتری تولید میکند.
نام اولین خودروی بومی کرمانموتور ایگل است.طراحی مدرن و خاص این محصول، به خصوص در نمای جلویی، قابل توجه است. پلتفرم ایگل با جک J۴ یکسان است.
محصول جنجالی ایرانخودرو هم در این لیست حضور دارد.جدیدترین طراحی محصولات ایرانخودرو به علاوه امکانات جدید در این خودرو دیده میشود.
پیشرانه EC۵ (پژو سیتروئن) یا همان TU۵+ (ایرانخودرو) و ME۱۶ (سایپا) در کادیلا حضور دارد.
۱۱۳ اسببخار قدرت و ۱۴۳ نیوتونمتر گشتاور خروجی این پیشرانه است.
هاچبک کراس سایپا بعد از شاهین، دومین محصولی بود که نظر مخاطبان را به خود جذب کرد. این محصول بر پایه پلتفرم SP۱۰۰ ساخته شده و با شاهین از پلتفرم یکسانی برخوردار است.
اولین همکاری سایپا و ایران خودرو در قالب این خودرو دیده میشود. پلتفرم رنو کویید بالاخره پس از سالها از اعلام استفاده از آن، بهکار برده شد. این خودروی اقتصادی با طراحی نسبتا اسپرت و کمی تهاجمی وارد بازار میشود.
پیشرانههای برقی، بنزینی دندهای و اتوماتیک قرار است برای ایگل عرضه شود. مشخصات دقیقتری از این خودرو هنوز اعلام نشده است.
امیرمسعود عابدینی: در سال جدید باید منتظر عرضه نهایی این خودروها باشیم. در ادامه مطلب، به معرفی مختصر این خودروها میپردازیم.
گیربکسهای ۶ سرعته دستی و اتوماتیک در ریرا به کار خواهد رفت. با توجه به طراحی خاص و امکانات بیشتر ریرا نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، بحث رعایت موارد کیفی بیشتر از پیش احساس میشود.
خودروی P۹۰ یا همان تندر ۹۰ ایرانی یکی از پروژههایی است که پارسخودرو روی آن کار میکند. پلفترم داچیا لوگان یا النود در این پروژه حضور دارد.
قوه محرکه دیگری قرار است جایگزین این پیشرانه شود که احتمالا ۱۲ سوپاپه توربو بوده و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود.
سایپا قرار است نسخه XR سیتروئن C۳ را با داخلی سازی نسبتا بالایی بعد از ۶ سال در ایران تولید کند. در این پروژه که M۴۴ نام دارد،قرار است نسخه فیسلیفت این مدل مونتاژ شود.
وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس ۵ سرعته دستی است.
پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی و ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپه در این خودرو قرار دارد. ۷۰ اسببخار قدرت و ۱۰۰ نیوتونمتر گشتاور خروجی این پیشرانه است.
طراحی خودرو در نمای خارجی به صورت کلی قابل قبول بوده و نسبت به سایر محصولات سایپا، مدرن به نظر میرسد.
در مجموع طراحی بیرونی کادیلا مدرن و محافظهکارانه و در عین حال متناقض با بدنهی ساده آن است.
در ابتدا گیربکس ۵ سرعته دستی و در آینده گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در این خودرو نقش انتقال قدرت را بر عهده میگیرند.
پیشرانه TU۵ پلاس قلب تپنده این خودرو را تشکیل میدهد.
۱۱۰ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتونمتر گشتاور خروجی این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است.
از قرار گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵F۱۸PE که در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.