مالکان کشتی پس از بررسی اطلاعات دقیق بار و اسکله مبدأ و مقصد قراردادی تحت عنوان Fixture Note بین طرفین منعقد میشود. شرکت حمل و نقل زمانی از روش چارترینگ و یا اجاره کامل کشتی استفاده میکند که حجم و وزن کالایی که باید انتقال یابد، زیاد بوده و یا محموله بسته بندی ویژهای ندارد. روش کراس استافینگ فقط در واردات کالا انجام نمیشود، بلکه همین فعالیت بلعکس در صادرات نیز صورت میگیرد.
کامیون حامل کالای کشورهای عضو این مقررات در صورت پلمپ صحیح و سالم در کشور مبدا نیازی به بازدید تا گمرک کشور مقصد را نخواهد داشت. این بارنامه یک سند قابل معامله است (مگر آنکه بر روی آن عبارت غیر قابل معامله ذکر شود) که توسط اتاق بازرگانی بین المللی مورد تایید قرار گرفته است. عامل حمل و نقل صادر کننده بارنامه نه تنها مسئولیت تحویل کالا را در مقصد به عهده دارد بلکه مسئول کلیه حمل کنندگان و اعمال اشخاص ثالثی است که در حین حمل و نقل بوسیله او به کار گرفته می شوند. سرویس های شرکت حمل و نقل دریایی در بندر امام خمینی، بندر آبادان، بندرخرمشهر، بندر بوشهر، بندر عباس، بندر لنگه، بندر چابهار، بندر انزلی، بندر نوشهر و بندر امیرآباد به صورت مرتب به مشتریان عزیز سرویس دهی مینمایند. به علت مشکلات پیش آماده، امکان ارسال مستقیم کالا توسط کشتیهای ایرانی به بعضی مناطق مانند کشورهای اروپایی و امریکایی و…وجود ندارد.
حمل بار با کشتی خدمات حمل و نقل | transemartlogistics
در ادامه میخواهیم شیوههای تعامل بین فرستنده و حمل کننده بار را بیان کنیم. شما به عنوان مالک بار، با توجه به نوع و ظرفیت بارتان، امکان انتخاب سرویسهای مختلفی را دارید. برای کشورهایی مانند ایران، که تحت تحریم بینالمللی هستند، کراس استافینگ یک روش دور زدن تحریمها به حساب میآید. در روش کراس استافینگ، امکان نوشتن بارنامه برای کشتی دوم وجود دارد.
عوامل موثر بر مدت زمان ارسال بار دریایی به استرالیا:
این روش حمل برای کالاهایی که فاقد بسته بوده و به صورت فله و یا حجیم حمل میشوند، استفاده میگردد. بندر نوشهر نیز ، علاوه بر پر اهمیت بودنش در بحث تجاری و اقتصادی و شلوغی اش ، جزء زیباترین بنادر ایران است. در این بندر ، محصولات تولیدی زیادی را از طرف کارخانه های موجود در شهرهای اطراف، به کشورهای همسایه صادر می کند.
◾️بسته بندی محموله ها جهت ارسال با کشتی
دلایل استفاده از این روش یا به دلیل تحریم، یا صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و یا اینکه حمل مستقیم به طرف مقصد امکان پذیر نبوده و مقصد در جایی خاص باشد که امکان حمل با کشتی وجود نداشته باشد. کلیه هزینههای مربوط به خدمه، سوخت تعمیرات و نگهداری کشتی و همین طور تامین آذوقه بر عهده اجاره کننده است، زیرا مالک در این نوع قرارداد، مدیریت کشتی را برای مدت اجاره از دست میدهد و صرفاً دریافت کننده شرکت حمل و نقل بین المللی ترنس مارت لجستیک اجاره بها است. بنابراین در چنین قراردادی اجاره کننده است که به عنوان حمل کننده در برابر مالکان کالاها (در صورتی که کالاهای دیگران را حمل کند) مسوولیت مییابد. تعهدات مرسوم در این نوع قرارداد اجاره کشتی مانند تعهد مالک به تهیه کشتی آماده برای دریا نوردی یا تعهد اجاره کننده به جبران خسارات وارده به کشتی در مدت اجاره، بستگی تام به شرایطی دارد که طرفین در قرارداد اجاره مشخص میسازند.
- اگرچه که دیگر بنادر دریایی ایران هم نقش پررنگ خود را در این زمینه به همراه دارند.
- بارنامه سندی است که از طریق آن فرستنده کالا این اطمینان را به دریافتکننده کالا میدهد که بار را به شرکت حمل و نقل تحویل داده و مشتری میتواند از طریق بارنامه، بار خود را تا رسیدن به کشور مقصد پیگیری کند.
- شما میتوانید برای بررسی قوانین مربوط به تجارت کالای موردنظر خود از طریق حملونقل دریایی با هانزا، عضو سازمان بین المللی فورواردری، در تماس باشید.