چند سالی بود که زمزمه ورود و مونتاژ این خودرو توسط ایران خودرو به گوش می رسید، که بالاخره در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ این امر محقق شد.
هایما ۸S دارای امکاناتی مثل سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، نمایشگر کیلومترشمار، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، میرورلینک، کنترل صوتی، تهویه اتوماتیک و دو کاناله، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن صندلی، سقف پانورامیک، ۶ ایربگ، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، رادار تصادف از جلو، ترمز کمکی اضطراری، سیستم اخطار باز کردن درب، هشدار برخورد از جلو، دستیار حرکت میان خطوط، دستیار تغییر بین خطوط، هشدار خروج از بین خطوط و... است.
طراحی کابین، ساده و همراه با اِلِمان های لوزی شکل است.متریال های فضای داخلی ظاهرا مرغوب و مطلوب نیست و در کارکردهای بالا، به خصوص در ادوات پیانویی، آسیب پذیری خواهیم داشت.
طراحی ۸S متفاوت از سایر مدل های هایما به نظر می رسد و تهاجمی تر و خشن تر است. پرچمدار خودروهای هایما در نمای جلویی از سبک طراحی دو چراغ استفاده می کند. چراغ روزِ باریک و کشیده در کنار جلوپنجره با عناصر پازلی شکل و تکه تکه، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند. چراغ های اصلی با چهار لنز، در پایین دیلایت قرار گرفته اند.