ایران خودرو مشتری سوء استفاده کننده است
انتشار: مهر 15، 1403
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404

ایران خودرو مشتری سوء استفاده کننده است



این در حالی است که ایران خودرو گوی سبقت را از رقیب خود ربوده نه دوست خود و ارزشی برای وقت و هزینه مشتریان خود قائل نیست.

به عنوان نوعی تضییع حقوق مشتری، این مورد را برای یادآوری خوانندگان عزیز ارائه می کنم.

شهریور ماه برای تعیین وقت برای تعویض سپر عقب و جلوپنجره ماشین هایما (ساخت و گارانتی ایران خودرو) به نمایندگی 5099 ایران خودرو مراجعه کردم. اولین سوال من از کارشناس این است که آیا قطعات مورد نیاز موجود است یا خیر؟ پاسخ مثبت بود.

سپس آنها برای من قرار ملاقات در 1 اکتبر تعیین کردند. ابتدا مهر خودرو را به نمایندگی مذکور بردم و پس از طی مراحل پذیرش خودرو را از من گرفتند و پیامکی مبنی بر اتمام کار در مدت یک روز برایم ارسال کردند که این هم منطقی است. اما این کار فقط در یک روز انجام نشد، دو روز بعد پیامکی دریافت کردم که مدت زمان کار را بیش از یک ماه برای پیگیری موضوع تعیین کرده بودند، با تلفن نمایندگی تماس گرفتم با شماره تلفن همراه کارشناس مربوطه تماس بگیرم.

از اینکه با کارشناس متخصص تماس گرفتم تعجب کردم و گفتند هنوز شیشه از شرکت نرسیده و هفته آینده باید منتظر رسیدن لیوان باشیم.

پس از پیگیری های مکرر، از جمله تماس های تلفنی عمدتاً بی پاسخ، سرانجام ده روز بعد ماشین را به من تحویل دادند. اما این پایان ماجرا نبود.

تمام ماشین را خراشیدند و وقتی شکایت کردم گفتند باید با همان کارشناس تماس بگیرید. زنگ زدم جواب ندادند. پیامک هم فرستادم جواب ندادند.

مدتها با پا شکسته در آژانس منتظرشان بودم و در عین حال بارها تماس گرفتم و پیامک دادم اما متاسفانه با وجود اینکه در آژانس بودند به اداره ترخیص نرفته و رفتند. انجامش نده به تماس های تلفنی یا پیامک پاسخ دهید. چون با توجه به شرایط جسمانی نمی توانستم بیشتر در نمایندگی بمانم و مجبور شدم با ماشین خراشیده و آسیب دیده از نمایندگی خارج شوم.

حال سوال من از وزارت محترم حراست و نمایندگان محترم مجلس این است که آیا ادعا نمی کنید خودروهای تولید داخل توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه می شود؟ آیا ادعا نمی کنید که نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش آبرومندانه ای را به مشتریان ارائه می دهند؟ آیا در مورد خودرو ادعا نمی کنید که به هیچ کشوری وابستگی ندارید؟ نمایندگی که لوازم یدکی ندارد چگونه می توان خودروی مشتری را در نمایندگی نگه داشت تا زمانی که قطعات به دستشان برسد؟ در کدام منشور اخلاقی شرکت خودروسازی آسیب عمدی به وسیله نقلیه مشتری جزء منشور اخلاقی شرکت خودروسازی است؟ بی توجهی به اعتراض موکل به ظلمی که در حق او شده چه توجیهی دارد؟ این چه نوع رفتار مشتری است؟ ارزش، جایگاه و مشتری مداری ایران خودرو در سامانه ماز ایران خودرو چیست؟ مردم ایران کی تجربه بی دردسر رانندگی با ماشین را خواهند چشید؟

نفوذ و قدرت مافیای شرکت خودروسازی چقدر است که هیچکس نمی تواند با آن مبارزه کند؟ خدا یه ذره قدر شما رو میدونه فقط یه ذره واسه این آدمایی که تا آخر عمر پای این نظام ایستادن. من به عنوان یک شهروند از سازمان های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور تقاضا دارم تا دیر نشده در این مسائل ورود کنند تا مردم نسبت به نظام اسلامی بدبین نشوند.

23223


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1967438/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%DB%8C%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C