موتمنی ادامه داد: اگر اجازه واردات با تعرفه پایین داده می شد اثرات مثبت آن را در بازار خواهیم دید تا این تاریخ وزارت صمت جزئیاتی از نحوه واردات خودرو اعلام نکرده است؛ اگر جزییات آن مشخص شود می توانستم اظهارنظر کنم که خودرو ۱۰ هزار دلاری با چه نرخی به دست مصرف کننده نهایی در ایران می رسد.
وی در پاسخ به این پرسش که ایران خودرو خط تولید سمند و پژو ۴۰۵ را متوقف کرد این خودروها چند درصد سهم بازار را داشتند و آیا خودروهایی جایگزین آنها خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: کیفیت این خودروها قابل توجه نبود همچنین مشکل شماره گذاری نیز داشتند از این رو از رده تولید خارج شدند؛ تولیدکنندگان نیز خودروهای دیگر را جایگزین آنها خواهند کرد. بدون تردید این خودروساز تدارک تولید خودرو جدید را دیده است که تولید ۲ خودرو را متوقف کرده است.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا روند افزایش قیمت خودرو در هفته های آینده ادامه دار خواهد بود؟ گفت: بازار خودرو نیز تابع عرضه و تقاضاست اگر عرضه بیشتر شود اثر خود را در بازار می گذارد؛ اگر میزان عرضه جوابگوی تقاضا بود فاصله قیمت محصولات شرکت های خودروساز از کارخانه تا بازار حداقل ۱۰ درصد بود نه ۱۰۰ درصد.
این فعال صنفی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید خودرو، گفت: افرادی که نیاز فوری به خودرو دارند برای خرید مراجعه می کنند اما در مجموع در این بازار شاهد جنب وجوش نیستیم.
سعید موتمنی از افزایش ۵ تا ۱۰ میلیونی قیمت خودرو داخلی نسبت به ۲ هفته پیش خبر داد و افزود: تولید خودرو پراید متوقف شده است و پرایدهای موجود در بازار تولید ۹۶ به بعد هستند؛ پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۸ میلیون تومان در بازار عرضه می شود؛ همچنین ۲۰۶ تیپ دوم ۲ هفته پیش حدود ۲۹۸ میلیون تومان بود اما قیمت این خودرو امروز در بازار به حدود ۳۰۹ میلیون تومان رسیده است.
به گفته این فعال صنفی؛ تیبا صندوق دار حدود ۲۰۰ میلیون تومان و تیبا هاچ بک ۲۰۸ میلیون تومان در بازار بفروش می رسد.