نمایندگی ایران خودرو کد 4314 رحیمی (شرکت هنگام خودرو گامرون)


سوالات متداول فروش

  • سوال: هنگام مراجعه به نمايندگي براي خريد خودرو چه مداركي لازم است؟

پاسخ: اصل و كپي كارت ملي، اصل و كپي شناسنامه، آدرس محل سكونت، كد پستي و  منطقه شهرداري


 

 

 

  • سوال: انتقال وجه به هنگام خريد خودرو چگونه انجام مي­شود؟

پاسخ: انتقال وجه به دو صورت انجام مي شود:

    اگر خريد از طريق اينترنت انجام شود به صورت پرداخت الكترونيكي( رمز دوم كارت ) است.
    در صورتيكه از كانال نمايندگي انجام شود از طريق كارت خوان يا دستگاه POS  موجود در نمايندگي مجاز شركت ايران خودرو


 

 

 

  • سوال: پس از ثبت نام، چه مداركي از سوي نمايندگي ارائه مي­گردد؟

پاسخ: پس از ثبت نام و خريد خودرو  به نمايندگي مربوطه مراجعه نموده و برگه قرارداد ممهور به مهر نمايندگي را دريافت مي­كنيم.  بقيه فرايندهاي مرتبط با فروش خودرو ( دعوتنامه ، تحويل مدارك و خودرو و ... ) از طريق پيامك و يا تماس تلفني توسط نمايندگي انجام مي­گردد.

 

 

 

  • سوال: براي آگاهي از محل وجود سند مالکيت وکارت خودرو چه اقدامي لازم است؟

پاسخ: مشتريان محترم مي توانند با مراجعه به سايت post.ir قسمت رهگيري اسناد خودرو شماره پلاک خودروي خودرا وارد نموده و بارکد پستي مربوط بهآن را دريافت نمايند سپس با وارد کردن آن بارکد در سيستم رهگيري مرسولات پستي پيشتاز در خصوص محل اسناد خود مطلع شوند.

 

 

 

  • سوال: چگونه از محل نگهداري پلاک فکي خود آگاه شويم؟

پاسخ: اين کار بايد با مراجعه به يکي از مراکز راهور ناجا انجام گيرد يا اينکه (صرفاً پس از تخصيص پلاک توسط راهور ناجا) از نمايندگي محل ثبت نام خود نيز اين موضوع درخواست شود.

 

 

 

  • سوال: دلائل عدم شماره گذاري به موقع خورو چه مي تواند باشد؟

پاسخ:

الف)در صورت داشتن بيش از 5پلاک، ارائه عدم خلافي تمامي خودروها الزامي است .
ب)عدم صحت و تطابق اطلاعات ارائه شده مشتري.
ج)داشتن مشکل احراز سکونت (مغايرت محل سکونت ومحل صدور شناسنامه،تغيير محل سکونت مالک به شهري ديگر)
د)عدم وجود فيزيک پلاک در انبار

 

 

 

  • سوال: مدارك لازم جهت دريافت خودرو چيست ؟

پاسخ:

نمايندگي هاي ايران خودرو : كارت ملي و پلاك خودرو در صورتي كه پلاك تخصيص شده به خودرو مشتري در مراكز تعويض پلاك موجود بوده، كه خود مشتري براي دريافت آن اقدام مي نمايد.
سايت مركزي و يا پاركينگهاي جانبي شركت ايران خودرو : كارت شناسايي معتبر، پلاك انتظامي، چك پرينت شماره گذاري يا شناسنامه و كارت خودرو، فاكتور فروش و برگه گارانتي بجاي جك پرينت
سايتهاي توليدي شركت : علاوه بر مدارك فوق بايد توسط سايت مركزي هماهنگ گردد.


 

 

 

  • سوال: نحوه دريافت خودروهاي پلاك تهران، ثبت نامي نمايندگيهاي شهرستان چگونه است؟

پاسخ: آن دسته ازمشتريان محترمي كه اقدام به ثبت نام ازطريق نمايندگيهاي شهرستانها نموده اند وآدرس محل سكونت و يا پلاك انتظامي آنها تهران است، بايد خود به صورت حضوري يا ازطريق وكيل قانوني خود مراجعه و اقدام به دريافت خودرو نمايند و خودرو آنها به صورت عادي به نمايندگيهاي محل ثبت نام حمل نخواهد گرديد.


 

 

  •     سوال: مدارک ناجا از قبیل کارت خودرو، کارت سوخت و شناسنامه مالکیت چگونه به دست مشتری می رسد ؟

پاسخ:  از طریق پست درب منزل شما می‌رسد . در صورت عدم دریافت مدارک تا یک ماه پس از دریافت خودرو، به پست مرکزی مراجعه فرمایید. 

  

 

 

  • سوال: در زمان تحویل خودرو چه مدارکی به مشتری تحویل می شود؟

پاسخ: سند، گارانتی، بیمه نامه و پلاک

 

 

 

  •     سوال: تاریخ رسید خودرو؟

پاسخ: در موعد مقرر قرارداد ، در صورت ورود خودرو به نمایندگی در هر زمانی غیر از موعد مقرر، از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی، اطلاع رسانی می گردد.

 

 

 

 

  •     سوال: درصورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیر چگونه محاسبه می شود؟

پاسخ: از زمان مقرر شده تحویل ثبت شده در قرارداد مشتری، سود تاخیر یک درصد از مبلغ پرداختی به ازای هر یک ماه محاسبه می شود و بعد از دریافت خودرو طی معرفی نامه ای از بانک صادرات قابل دریافت می باشد.

 

 

 

 

  •     سوال: درصورت برگشت چک، آیا جریمه ای شامل مشتری می شود؟

پاسخ: بلی، درصورت برگشت چک و عدم اقدام مشتری تا 10 روز پس از موعد چک جهت تسویه، 24% مبلغ چک به عنوان جریمه شامل مشتری می گردد.

 

 

 

 

  •     سوال: سرویس اولیه ( PDS ) چیست؟

پاسخ: parameter direction system یا به اختصار PDS به کنترل کیفی یا آچار کشی خودرو قبل از تحویل گفته می‌شود.

 

 

 

 

  •     سوال: پرداخت اقساط زودتر از موعد؟

پاسخ:  درصورت پرداخت زودتر از موعد، سودهای متعلقه نیز به مالک پرداخت خواهد شد. برای این کار حداقل 60 روز زودتر از موعد چک باید اقدام گردد.

 

 

 

 

  •   سوال: درصورت داشتن پلاک فکی، وضعیت تخصیص پلاک خودرو چگونه می باشد؟

پاسخ: درصورت داشتن پلاک فکی و ارائه آدرس مربوطه به آن شماره پلاک در زمان ثبت نام، همان پلاک فکی به خودروی جدید تخصیص داده می شود و دریافت پلاک فکی، به عهده مشتری می باشد که با مراجعه به مراکز تعویض پلاک قابل دریافت است.

 

 

 

 

  •    سوال: چگونگی صدور پلاک و مدارک و شرایط احراز سکونت جهت کسانیکه محل شهر صدور شناسنامه با شهر آدرس مغایرت دارد؟

پاسخ: مدارک و شرایط احراز سکونت:

  1.      کپی تمام صفحات سند مالکیت منزل مسکونی به نام متقاضی.( در صورتی که سند مالکیت به نام پدر، مادر و یا همسر باشد کپی صفحه اول و دوم شناسنامه صاحب سند نیز ارائه شود)
  2.      کپی اجاره نامه منزل مسکونی ( دارای کد رهگیری () کپی اجاره نامه به نام پدر، مادر و یا همسر باشد ، کپی صفحه اول و دوم شناسنامه صاحب اجاره نامه نیز ارائه شود(
  3.      کپی جواز کسب معتبر به نام متقاضی (در صورتی که جواز کسب معتبر به نام پدر، مادر و یا همسر باشد ، کپی صفحه اول و دوم شناسنامه مالک جواز کسب نیز ارائه شود)
  4.     گواهی اشتغال به تحصیل فرزند از اداره آموزش و پرورش منطقه با ذکر آدرس محل سکونت به همراه مهرآموزش و پرورش (با ارائه کپی شناسنامه فرزند)
  5.      ارائه گواهی اشتغال به کار ( کارمندان دولت و نیرو‌های مسلح ) با ذکر آدرس محل سکونت (در صورتی که گواهی اشتغال به کار به نام پدر، مادر و یا همسر باشد ، کپی صفحه اول و دوم شناسنامه صاحب سند نیز ارائه شود)
  6.      در خصوص سازمان‌ها ، شرکت‌ها و کارخانه جات ، اساسنامه و روزنامه رسمی‌که حداکثر دو سال از تاریخ ثبت در روزنامه گذشته باشد بر اساس محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت اقدام گردد.



 

 

 

  •     سوال: خودرو‌های موجود تحویل فوری؟

پاسخ: در این آدرس ..............   فروش فوری

 

 

 

 

  •     سوال: مشخصات خودرو‌ها؟

پاسخ: به بخش مقایسه خودرو‌ها در این آدرس مراجعه نمایید. ...........  مقایسه خودروهای ایران خودرو

 

 

 

 

  •      سوال: جهت نصب قطعات جانبي (آپشن) با حفظ گارانتي خودرو، به چه مراكزي مي توان مراجعه نمود؟(مراكز مورد تأييد نصب قطعات جانبي چه مراكزي هستند؟)


 پاسخ: مراکز آپشن مجاز در نمایندگی ها

 

 

 

 

  •      سوال: براي سفارش و خريد خودروهاي ويژه (خودروهاي سفارشي) به كجا مي توان مراجعه نمود؟

پاسخ: به شرکت آپکو واقع در شهر تهران مراجعه نموده و یا پس از تحویل خودرو، به مراکز آپشن مجاز در نمایندگی ها مراجعه نمایید.

 

 

 

 

  •      سوال: امکان صلح به غیر یعنی چه؟

پاسخ: صلح به معنی انتقال تمام تعهدات قرارداد به شخص دیگری در محل نمایندگی بدون انجام نقل و انتقالات محضری قرارداد به نام شخص صلح گیرنده می باشد و خودرو نیز به نام صلح گیرنده سند می خورد.

 

 

 

 

  •     سوال: تغییر رنگ خودرو تا چه زمانی قابل انجام می باشد؟

پاسخ: تغییر رنگ در تمامی مراحل ثبت نام فقط یک بار قابل انجام می باشد و فقط تا قبل از ارائه پرونده به سازمان فروش در سیستم نمایندگی ها ثبت می شود.

 

 

 

 

  •    سوال: چگونه سند خودرو را از رهن خارج کنیم؟

پاسخ: بعد از اتمام اقساط خودرو با ارائه پرینت حساب بانکی (ممهور به مهر بانک) و سند ایران خودرو به نمایندگی خود مراجعه فرمایید تا جهت فک رهن اقدام گردد.


مدارک جهت فک رهن
مدارک موردنیاز جهت فک رهن بدین شرح می‌باشد:

  1.     اصل سند مالکیت خودرو ( سفید رنگ )
  2.     پرینت حساب جاری مربوط به چک‌های وصول شده با مهر و امضاء شعبه
  3.     در صورت داشتن چک برگشتی ، کپی پشت و رو از فیش واریزی
  4.      اصل فیش پرداختی مربوط به جریمه چک برگشتی