نمایندگی ایران خودرو کد 4314 رحیمی (شرکت هنگام خودرو گامرون)


سوالات متداول تعمیرگاه

  •  چرا با وجود نصب بودن Airbag بر روي خودرو، در هنگام تصادف، کيسه هواي ايمني عمل نکرد؟

پاسخ: سيستم کيسه هاي هواي ايمني خودرو به نحوي طراحي شده است که در هنگام بروز حادثه و تصادف، شرايط خودرو را بررسي و با محاسبه اطلاعات مختلف، در صورت لزوم فعال شده و کيسه هوا باز مي شود. لذا در بسياري از شرايط مانند تصادفات جانبي، لزومي به باز شدن کيسه هوا نيست.

 

 

  • آيا مي توان تجهيزاتي مانند ترمز ABS، گيربكس اتوماتيك و كيسه هوا را روي خودرو نصب كرد؟

پاسخ: موارد فوق حتي اگر در برخي از تعميرگاه هاي خصوصي نيز قابل نصب باشند به دليل مسايل ايمني خودرو و سرنشينان مورد تائيد نيست و خودرو را از وضعيت استاندارد خارج مي كند

 

  • آيا شركت ايران خودرو براي خودروهاي اتومات خدمات پس از فروش دارد؟

پاسخ: تمامي نمايندگي هاي شركت ايران خودرو، خدمات پس از فروش خودروهاي اتوماتيك اين شركت را ارائه مي كنند و در صورت نياز به تعميرات گيربكس اتوماتيك، نمايندگي هايي بصورت پايلوت براي ارائه خدمات به مشتريان در نظر گرفته شده است.

 

  • در صورت گم شدن كليد خودروي داراي سامانه بازدارنده استارت موتور (ايموبيلايزر) بايد چه كرد؟

پاسخ: با تجهيز خودروها به سامانه ضدسرقت قفل موتور، خودرو تنها با استفاده از دو عدد سوييچي كه در هنگام تحويل خودرو به مالك آن ارائه مي شود، روشن خواهد شد. كپي كردن تيغه كليد نيز براي روشن شدن خودرو كافي نيست و براي داشتن سوييچ هاي بيشتر به درخواست مالك خودرو و در نمايندگي هاي شركت، امكان تكثير كليد با دستگاه هاي خاص وجود دارد.

 

 

  • چرا باوجود نصب بودن ترمز ABS بر روي خودرو، ترمز ضدقفل عمل نمي کند؟

پاسخ:  وجود ترمز ضدقفل در خودرو به معني تقويت سيستم ترمز و جلوگيري از تصادف نيست. وجود اين سيستم باعث مي شود در شرايط خاص مانند يخ زدگي جاده، از قفل شدن چرخ و ليز خوردن خودرو جلوگيري شود و به معني ممانعت از تصادف نيست.به عبارت ديگر ABS در صورت بروز لغزش وارد عمل مي شود.

 

 

  • •   از چه طريق مي توان جهت تعمیرات اخذ نوبت نمود؟

پاسخ: از طریق مراجعه حضوری و دریافت برگ نوبت از کارشناس پذیرش نمایندگی و یا مراجعه به وب سایت و دریافت نوبت در قسمت خدمات پس از فروش

 

  •    اعتبار گارانتي رنگ خودرو به چه اندازه است؟

پاسخ: گارانتي رنگ و بدنه تا 3 سال(36 ماه) از زمان شروع گارانتي بدون محدوديت كيلومتري مي باشد.

 

 

  •    اعتبار گارانتي باطري خودرو به چه اندازه است؟

پاسخ: در خودروهاي توليد سال 89 به بعد تا 12 ماه و یا تا 40000 كياومتر مي باشد. (هرکدام زودتر واقع شود.)

 

 

  •    خدمات تحت پوشش گارانتي شامل چه مواردي مي شود؟

پاسخ: تعمير كليه ايراداتي كه ناشي از ضعف كيفي توليد يا ارائه خدمات باشد و نه دستكاري افراد غير مجاز.
موارد تصادفات تحت پوشش گارانتي نمي باشد و در صورت بروز تصادف كليه موارد مرتبط با قسمت آسيب ديده از گارانتي خارج مي شود. بعنوان مثال نصب دزدگير متفرقه باعث خارج شدن قطعات مرتبط با سيستم الكتريكي از شرايط گارانتي مي باشد.
1-    خدمات و قطعات در صورت بروز ايراد كيفي (به استثناء‌ قطعات مصرفي )‌ داراي گارانتي است.
2-    طبق آئين نامه حقوق مصرف كننده :
تمامي خسارات ناشي از بلاياي طبيعي ، نصب قطعات غير اصلي و غير استاندارد ، تصادفات ، استفاده نامناسب از خودرومانند استفاده از خودرو در مسابقات رالي و سرعت ، تعميرات خارج از شبكه نمايندگيهاي مجاز ، عيوب ناشي از عدم انجام سرويسهاي دوره اي و استهلاك قطعات مصرفي خارج از پوشش گارانتي مي باشد . در صورتيكه قطعات غير اصلي و غير استاندارد بر روي خودرو نصب شود در صورت بروز ايراد نه تنها آن قطعه گارانتي نمي باشد ، بلكه چنانچه موجب آسيب رساندن به ساير قطعات شود هزينه رفع ايراد مشمول گارانتي نخواهد بود .

 

 

 

  •    چرا در برخي موارد با وجود كارت طلايي (و گارانتي) به خودرو در قالب اين كارت خدماتي ارائه نمي‌گردد؟

   پاسخ: ضوابط ارائه خدمت به خودرو هايي كه داراي گارانتي بوده و مشترك كارت طلايي مي باشند در صفحه 23 دفترچه راهنمايي كارت طلايي درج شده است . همچنين موارد خارج از شمول كارت طلايي نيز در صفحات 40 و 41 بصورت كامل بيان شده است كه مي بايستي نمايندگي ها برا اساس آن اقدام نمايند. ( راهنمايي مشتري توسط نمايندگي ها و ترغيب نمودن مشتريان جهت مطالعه دفترچه راهنما مي باشد )



 

  •     آيا نصب قطعات جانبي موجب ابطال گارانتي مرتبط با قطعه مي گردد؟

پاسخ: درصورتيكه در مراكز غير مجاز و خارج از پوشش شركت ايران خودرو نصب گردد، بله

 

 

 

  •    دستكاري و ايجاد تغيير در كيلومتر خودرو امكان لغو گارانتي را فراهم مي نمايد؟

 پاسخ: بله

 

 

 

  •    لاستيك چرخ هاي خودرو در صورت خرابي تا چه كيلومتري امكان تعويض به حساب گارانتي را دارد؟

 پاسخ: در صورت بروز ايرادات كيفي لاستيك 18 ماه تا 40000 كيلومتر در خودروهاي توليد 89 به بعد .


 

 

  •    در صورت عدم رفع ايرادات تعميراتي مورد درخواست مشتري به چه صورت مي توان اقدام نمود؟

پاسخ: تا 3000 کیلومتر یا 2 ماه پس از انجام تعمیرات (هرکدام زودتر واقع شود) درصورت بروز مجدد ایراد و یا عدم رفع آن، خودرو برگشتی محسوب شده و بصورت ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
درصورت لزوم میتوانید به واحد رسیدگی به شکایات نمایندگی (واقع در طبقه دوم) مراجعه نموده و از این طریق رفع ایراد خودرو خود را پیگیری نمایید. (تلفن رسیدگی به شکایات: 5565084)



 

  •   چرا پس از برخي تعميرات موتوري چراغ چك موتور خاموش نمي گردد؟

پاسخ: برخي از ايرادات سيستم سوخت رساني منجر به روشن شدن چراغ چك موتور مي گردند كه الزاما" ارتباطي با تعميرات موتور ندارد. در صورت رفع منشا ايراد ، چراغ چك خاموش خواهد شد.

 

 

 

  •    آيا صداي چرخ هاي خودرو در هنگام ترمز نشانه خرابي است؟

پاسخ: در صورت شنيده شدن صداي چرخها در هنگام ترمز گيري ،اطمينان حاصل نمائيد كه لنهاي ترمز به اتمام نرسيده و درگيري دائم لنت ترمز و ديسك وجود ندارد. از صحت عملكرد سيستم ترمز نيز با گرفتن ترمز آزمايشي اطمينان حاصل نمائيد.

 

 

 

  •    كم كردن روغن موتور تا چه ميزان طبيعي است؟  

پاسخ: ميزان مصرف روغن در موتور بسته به نوع موتور و شرايط كاركرد موتور متفاوت بوده و مي تواند تا 300 سي سي در 1000 كيلومتر توسط خودروساز اعلام گردد. اين موضوع معمولا"‌ در دفترچه راهنماي مشتري هر محصول اعلام      مي گردد.

 

 

 

  •    آيا صداي زياد موتور xu7 طبيعي است؟  

پاسخ: ميزان صداي و شدت صداي ايجاد شده در اثر كاركرد قطعات متحرك موتور بسته به طراحي بدنه ، عايق بدنه محفظه سرنشين و... متفاوت مي باشد. مهم آن است كه موتور عملكرد مناسبي داشته باشد.

 

 



  •    مراحل مختلف فرآيند پذيرش چيست؟

پاسخ:

-    تحويل خودرو
-    ثبت دقيق اظهارت مشتري
-    بررسي كاركرد حودرو جهت محدوديت هاي گارانتي و وارانتي
-    عيب يتبي درست حودرو توسظ پرسنل فني
-    تست خودرودر صورت نياز در حضور مشتري  
-    اعلام زمان و هزينه تقريبي تعميرات به مشتري
-    تحويل لوازم جانبي خودرو به مشتري
-    ارائه رسيد پذيرش دستي به همراه تاييد اظهارات مشتري

 



 

  •    آيا هزينه ماليات بر ارزش افزوده با مشتري است؟

پاسخ: در گارانتي هزينه اي دريافت نمي شود .

 



 

  •     آيا استفاده از دستگاه دياگ هزينه اي در بر دارد؟

پاسخ: در وارانتي و تنظيم موتور بلي هزينه دارد ولي براي عيب يابي و تعمیرات خودروهاي گارانتي هزينه اي ندارد.

 

 

 

  •     آيا در مراجعه مجدد براي ايرادي كه پس از تعميرات رفع نشده است بايد هزينه اي پرداخت گردد؟ چرا؟

پاسخ: خير در صورتيكه خودرو تحت پوشش باشد نيازي به پرداخت هزينه نمي باشد كليه تعميرات انجام شده پس از رفع ايراد 2 ماه يا 3000 كيلومتر گارانتي  خدمات دارد .

 

 

 

  •     آيا عدم حضور مشتري در كنار خودرو در هنگام تعميرات يك قانون است؟

پاسخ:  بله قانون است



 

 

  •   اگر در هنگام تعميرات به خودرو آسيبي برسد، چه كسي مسئول است؟ چه بايد كرد؟

پاسخ: كليه آسيب هاي وارده به خودرو در نمايندگي بر عهده نمايندگي مجاز ميباشد ، از طريق شكايت مشتري از نمايندگي حتما پيگيري خواهد شد .